در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری، طرح مکان یابی و زیست محیطی دفن زباله شهر زرند با کارفرمایی شهرداری و با طرح علی پور حائز رتبه برتر کشوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا مهدلو، شهردار زرند در حاشیه یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری، ضمن تبریک این انتخاب به شهروندان زرند گفت: با اجرای طرح مکان یابی و زیست محیطی دفن زباله شهر زرند می توانیم شهری ایمن را به شهروندان هدیه کنیم.

او با بیان اینکه خطرات حاصل از رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در دفن زباله‌های شهری در اغلب شهر‌های کشور باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد، افزود: روش دفن زباله یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های دفن زباله در تمام کشور است.

 

مهدلو تصریح کرد: مکان یابی و زیست محیطی دفن زباله زرند با استفاده از تابش جدید حذفی، نرم افزار‌های جدید GIS، تحلیل‌های AHP و سایر تحلیل‌های زیست محیطی تهیه شده است.

او با اعلام اینکه شهر زرند یکی از شهر‌های دوستدار محیط زیست است، بیان داشت: در بیانیه پایانی این جشنواره نیز تاکید شده است تا شهر‌هایی که به عنوان شهر دوستدار محیط زیستند شهروندان آن‌ها نیز برای پایداری منابع، حفظ محیط زیست و پیرامون آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

مهدلو در پایان از تلاش‌های علیپور، مدیر عامل شرکت مهندسین مشاوره شهر و محیط پارسه تقدیر و تشکر کرد.

 

علی پور نیز در این نشست به ارائه طرح خود پرداخت و با اشاره به انتخاب این مقاله از بین ۴۰۰۰ اثر ارسالی به این جشنواره گفت: از این تعداد اثار ۴ اثر حائز رتبه برتر شدند که طرح زرند یکی از این طرح‌هاست.

او افزود: شهرداری با اجرای این طرح در نظر دارد تا دفن زباله‌ها در شهرستان زرند به روش بهداشتی و طبق استاندارد‌های زیست محیطی انجام شود.

 

علی پور تصریح کرد: توجه به بهداشت و سلامت عمومی، سطح زمین مورد نیاز، توپوگرافی منطقه، مطالعات زمین شناسی محل دفن زباله، قابلیت دسترسی به خاک پوششی مناسب، فاصله شهر تا محل دفن، رعایت زهکشی محل دفن، هزینه‌ها و استفاده‌های آتی از شهری زمین و... از جمله مواردیست که در این طرح بررسی و پیشنهاد شده است.

او ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح، شاهد کاهش آلایندگی در سطح شهر زرند و دفن بهداشتی زباله‌های این شهر باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار