دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۷۰۰ تن مواد مخدر امسال در کشور خبر داد و گفت: با حمایت خارجی‌ها روند تولید مواد مخدر صنعتی در کشور افغانستان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه میزان معتادان متجاهر در مناطق حاشیه‌ای کشور زیاد است، گفت: برنامه ویژه‌ای در این حوزه تعریف شده که نیاز به حمایت همه جانبه در بین سایر دستگاه‌های اجرایی کشور داریم.

او با بیان اینکه بیش از ۲۸۰ میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در جهان وجود دارد، افزود: سالانه ۵۰۰ هزار نفر بر اثر مواد مخدر فوت می‌کنند.

دبیرکل  ستاد مبارزه با مخدر کشور به رشد  ۵۰ برابری مواد مخدر تولیدی در افغانستان  اشاره کرد و گفت: ۹ هزار تن مواد مخدر تولیدی در افغانستان به بیش از ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

او با بیان اینکه در کشور ۲ میلیون ۸۰۰ هزار مصرف کننده و یک میلیون ۶۰۰ هزار مصرف کننده تفننی و در مجموع بیش از ۴ میلیون نفر مواد مخدر در کشور مصرف می‌کنند، گفت: میانگین مصرف مواد مخدر در مازندران از میانگین کشوری پائین‌تر است.

دبیرکل  ستاد مبارزه با مخدر کشور در ارتباط با وضعیت مصرف مواد مخدر در کشور، افزود: مصرف مواد مخدر در دهه ۶۰ روند کاهشی داشته است، اما در دهه ۴۰ و ۵۰ روند افزایشی داشتیم و بعد از دهه ۷۰ تا ۹۰ هم روند مصرف مواد مخدر رو به رشد بوده است.

او گفت: رویکرد اصلی ستاد ساماندهی معتادان متجاهر، تمرکز اصلی روی پیشگیری و درمان است که باید از همه ظرفیت‌ها و نهاد‌های فرهنگی برای پیشگیری استفاده کنیم.

سردار مومنی افزود: اقدامات پیشگیرانه باید در دستور کار قرار گیرد و بنا داریم از همه ظرفیت‌های فرهنگی و دینی استفاده شده و به سمتی برویم که خانواده‌ها و نهاد‌های فرهنگ‌سازی قدرت نه گفتن را بیاموزیم.

مبارزه با مواد مخدر باید ریشه‌ای باشد

حجت الاسلام والمسلیمن محمدباقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران در این دیدار گفت: سران کشور‌های استکباری اراده‌ای برای مبارزه با مواد مخدر ندارند، مواد مخدر و مبارزه با آن در کشور باید ریشه‌ای انجام شود، اگر بنای مبارزه داریم هم باید با ریشه‌ها برخورد و هم لوازم مورد نیاز برای مبارزه هم به خوبی تامین شود.

او افزود: وضعیت مازندران نسبت به سایر نقاط کشور در مبارزه با آسیب‌های مواد مخدر مناسب است و جای خوشحالی دارد، اما باید تلاش کنیم که وضعیت کشور مطلوب شود.

حجت الاسلام والمسلیمن محمدی لائینی با بیان اینکه در بخش مواد مخدر وحدت رویه وجود دارد، گفت: این انسجام بسیار ارزشمند است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران افزود: باید از تجربیات دنیا در حوزه مواد مخدر استفاده و اگر راه‌ها که منجر به نتیجه مطلوب نشده است ما از آن پرهیز کنیم.

حجت الاسلام والمسلیمن محمدی لائینی  با بیان اینکه نقطه اصلی مبارزه با مواد مخدر در ایران است، گفت: غرب باید از ایران در این بخش تقدیر کند و اگر ایران جلوی گسترش مواد را نگیرد دنیا از این تهدید در امان نخواهد بود.

او افزود: مبارزه با مواد مخدر باید ریشه‌ای باشد، اما برخی از قدرت‌ها از کنار گسترش مواد مخدر سود می‌برند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: سران کشور‌های استکباری اراده‌ای برای مبارزه با مواد مخدر ندارند، مواد مخدر و مبارزه با آن در کشور باید ریشه‌ای انجام شود، اگر بنای مبارزه داریم هم باید با ریشه‌ها برخورد و هم لوازم مورد نیاز برای مبارزه هم به خوبی تامین شود.

او مبارزه با مواد مخدر را مقدس‌ترین اقدام برشمرد و افزود: در این بخش باید جهادی و استشهادی حرکت کنیم تا بتوانیم این بلا به خوبی از بین برود در کنار مبارزه با مواد مخدر ایجاد حساسیت در بین خانواده‌ها هم بسیار ضروری است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار