خانه ملیله زنجان با حضور رییس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و ارزیابان این شورا در روند بررسی پرونده زنجان جهت ثبت بعنوان شهر جهانی ملیله افتتاح شد.

خانه ملیله زنجان افتتاح شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خانه ملیله زنجان با حضور رییس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و ارزیابان این شورا در روند بررسی پرونده زنجان جهت ثبت بعنوان شهر جهانی ملیله افتتاح شد. 
 
تیم ارریابان شورای جهانی صنایع دستی به بازدید از کارگاه‌های تولید ملیله در خانه ملیله زنجان پرداختند.

در این بازدید رییس شورای جهانی صنایع دستی از نمایشگاه آثار فاخر ملیله استان که موفق به دریافت مهراصالت یونسکو و نشان ملی مرغوبیت شده اند، بازدید کرد.
 
رئیس شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه در این مراسم  با اشاره به اینکه با توجه به بازدید‌های انجام شده زنجان ظرفیت خوبی در حوزه ملیله دارد، گفت: زنجان شهر تاریخی است که در این حوزه ظرفیت‌های خوبی دارد و باید از آن به نحو احسن استفاده شود.
 
او افزود:پس از ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله انتظار فعالیت‌‌های بیشتری از این استان خواهیم داشت.
 
همچنین  غاده حجاوی در نشست تخصصی با صنعتگران ملیله کار شهر زنجان در محل موزه کارخانه کبریت، گفت: مسئولان میراث فرهنگی زنجان، پرونده قشنگی را به میراث جهانی ارسال کردند که مشتاق شدیم از این شهر بازدید کنیم.
 
او افزود: من و تیم همراه به عنوان ارزیابان بین المللی  صنعت ملیله کاری زنجان را بررسی می‌کنیم تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این هنر را در زنجان گزارش دهیم.
 
حجاوی با بیان اینکه رئیس سازمان میراث جهانی بررسی‌های انجام شده را به روسای سایر مناطق که قبلا پرونده زنجان را مطالعه کرده اند، ارسال می‌کند، افزود: امیدوارم بتوانیم زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله معرفی کنیم.

او با اشاره به اینکه انتظار داریم پس از معرفی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله تحرکات بیشتری را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: جای خوشحالی دارد که هنرمندان قدیمی این هنر، به جوانان توجه می‌کنند چرا که جوانان می‌توانند هنر زیبای ملیله را انتقال دهند.

حجاوی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود محصولات چینی و تحت تاثیر قرار دادن بازار، گفت: باید از طریق افزایش آگاهی عمومی و برگزاری سمینار‌ها ارزش صنایع دستی یادآوری شود و فقط دنبال قیمت پایین‌تر در صنایع دستی نباشیم.

کوین موری، یکی از ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در این نشست گفت: با معرفی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله در‌های بسیاری در زمینه اقتصادی به روی استان گشوده می‌شود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
آفرین برهمه کسانی که دراین امر زحمت کشیده اند زنده باد ایران زنده باد زنجان