رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: با هوشیاری ماموران پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی محموله یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرمی زغال غیرمجاز از یک دستگاه وانت بار کشف و توقیف شد.

کشف زغال قاچاق در مریوان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شاهرخ محمودی گفت: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر حمل زغال قاچاق توسط یک وانت پیکان، ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی با همراهی نیرو‌های پلیس آگاهی این خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۴۲ کیسه زغال قاچاق که از سوزاندن چوب درختان جنگلی به دست آمده بود، کشف و ضبط شد و راننده آن نیز با حکم مقام قضایی بازداشت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: پرونده این تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد و خودروی وانت پیکان نیز به پارکینگ شهرداری منتقل گردید و زغال‌های کشف شده نیز به محوطه اداره منابع طبیعی انتقال داده شد.

وی زغال گیری از درختان جنگلی را یکی از معضلات خطرناک جنگل‌های زاگرس دانست و گفت: افراد سودجو و خاطیان بدون توجه به تاثیرات مثبت و سازنده‌ای که درختان جنگلی در زندگی و بقای جامعه دارند، به زغال گیری اقدام کرده و با سهل انگاری میراثی را که از گذشته به یادگار مانده را از بین برده و زمینه ساز نابودی جنگل‌های زاگرس و به تبع آن جنگل‌های شهرستان مریوان می‌شوند.

محمودی اضافه کرد: گشت‌های شبانه روزی نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی به صورت مستمر و مداوم ادامه دارد و در صورت مواجه با متخلفان به عرصه‌های ملی، با تمام توان و تلاش خود در مقابل آن‌ها ایستاده و از هیچ تلاشی برای نجات جنگل‌های شهرستان کوتاهی نخواهند کرد.

وی از طبیعت دوستان، اهالی روستاها، انجمن‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت درخواست کرد برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های شخصی از عرصه‌های ملی که میراث ملی محسوب می‌شوند، با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان همکاری لازم را داشته باشند و گزارشات تخریب، تصرف اراضی، قطع و زغال گیری از درختان جنگلی را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اعلام کنند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: قاچاق ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.