به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محسن رنجبر معاون شهردار قم با اشاره به فعالیت شهرداری قم در حوزه شهر هوشمند گفت: ما در شهرداری در حوزه آیتی و خدمات هوشمند و الکترونیک از کلمه هزینه استفاده نمیکنیم و این موضوع را یک سرمایهگذاری دانسته و عدد آن در مقایسه با بودجههای کل شهر خیلی زیاد نیست.
معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه هر اقدامی در این حوزه یک سرمایهگذاری است، تصریح کرد: فضایی که بخش خصوصی و مردم به وجود میآورند ارزشافزوده که ایجاد میکند و ثمره آن برای مردم و شهر است، فوقالعاده بیشتر از سرمایهگذاری بوده که انجام میشود.
رنجبر عنوان کرد: در بودجه ۲۳۰۰ میلیارد تومانی که برای سال ۹۹ به شورای اسلامی شهر ارائه دادهایم، بالغبر ۴۰ میلیارد تومان کل کارهای آیتی را از زیرساخت و نگهداری پیشبینی کردیم که این عدد بزرگی نیست.
او افزود: در حال حاضر ارائه خدمات الکترونیک به مردم در حوزه شهرسازی را بهطور کامل داریم و بههیچوجه لازم نبوده مردم برای ارائه و پیگیری درخواستشان در کل فضای شهرسازی به شهرداری مراجعه حضوری داشته باشند و هر درخواستی را با دسترسی به سامانه شهرداری قم میتوانند ثبت و دنبال کنند.
رنجبر با تأکید بر اینکه وقتی لازم نباشد مردم برای هر کاری به شهرداری مراجعه کرده رفاه و استفاده بیشتری از زمان خواهند داشت،بیان کرد: ارائه خدمات الکترونیکی هزینههای رفتوآمد مردم را کمتر کرده و آلودگی صوتی و هوا ایجاد نمیشود و این فضا شفافیت را ایجاد میکند.
معاون شهردار قم یادآورشد: وقتی همه اطلاعات در بستر الکترونیکی در اختیار مردم قرار دارد، از دست چانهزنی غیرقانونی و تصرفهایی که ممکن بوده به وجود آید، جلوگیری میشود و اینها حداقل ارزشهای افزوده بوده که این خدمات دارد و در صورتی ما ترغیب میشویم مابقی خدمات را بیاوریم که مردم از ما تقاضای کامل داشته باشند و بخواهند که تمامی خدمات شهرداری الکترونیکی شود.
انتهای پیام/ح