پنج هزار و ۶۱۱ واحد صنفی و اقتصادی استان زنجان مورد بازرسی قرار گرفته است.

عمده تخلف‌های صنفی زنجان مربوط به کالاهای اساسی استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان زنجان  گفت:در دو ماه گذشته بالغ بر پنج هزار و ۶۱۱ واحد صنفی و اقتصادی استان زنجان مورد بازرسی قرار گرفته و ۵۷۸ پرونده تخلف به ارزش بالغ بر ۲۷۴ میلیارد ریال، شناسایی شده که عمده این تخلف‌ها مربوط به کالا‌های اساسی از جمله برنج، قند و چای است.

مسلمی افزود: طی این مدت، ۱۱۲ مورد نیز گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و با حضور نمایندگان فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی در سطح این استان انجام شده است.

او با اشاره به دریافت ۴۰۸ مورد شکایت مردمی، گفت: ۲۳۵ مورد تلفنی، ۱۲۳ مورد حضوری، ۱۳ مورد کتبی و ۳۷ مورد نیز از سامانه اینترنتی دریافت شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان زنجان گفت: بیشترین افزایش قیمت طی این مدت با ۲۳۳ درصد مربوط به گوجه‌فرنگی است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: عدس با ۴۱، پیاز با ۳۳، لپه با ۲۰، سیب‌زمینی با ۸ و خرما مضافتی با پنج درصد افزایش قیمت در رتبه‌های بعدی قرار دارند و در بقیه موارد نیز افزایشی مشاهده نشده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.