مدیرعامل شرکت «آذرپارک» در یک نشست خبری جزئیات اجرای طرح پارک حاشیه‌ای در تبریز توسط این شرکت را تشریح کرد و گفت: روزانه بیش از ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در تبریز ثبت می‌ شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیرضا میدانی مدیرعامل شرکت «آذرپارک» ظهر امروز در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: توزیع عادلانه محل پارک خودرو‌ها بین شهروندان، کاهش تقاضای سفر‌های درون شهری و کسب درآمد برای احداث پارکینگ توسط شهرداری از جمله اهداف اجرای طرح «پارک حاشیه ای» در سطح کشور و تبریز است.

او ادامه داد: سامانه پارک حاشیه‌ای آذرپارک در سال ۹۶ پیش از انجام مطالعات اولیه و شناسایی نواقص سامانه‌های قبلی، به صورت پایلوت از اواسط سال ۹۷ و به صورت رسمی در سال ۹۸ پس از عقد قرارداد با سازمان ترافیک شهرداری تبریز، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته میدانی، این شرکت در پی انتشار فراخوان عمومی از طرف شهرداری تبریز با ارائه طرح خود به عنوان شرکت برنده اعلام و قرارداد منعقد شده است.

او با بیان اینکه مدت قرارداد سامانه آذرپارک با شهرداری تبریز ۵ سال است، افزود: شرکت ما در موضوع پارک حاشیه‌ای نسبت به شرکت‌های دیگر از مزیت‌هایی برخوردار است که از جمله می‌توان به دانش بنیان بودن، ثبت پارک و ثبت خروج از جایگاه با استفاده از اپلیکیشن توسط شهروندان و رایگان بودن نیم ساعت اول پارک در هر شبانه روز اشاره کرد.

فعالیت ۲۰۰پارکبان در تبریز

مدیرعامل شرکت آذرپارک اعلام کرد: ۲۰۰نفر پارکبان به صورت تمام وقت و نیمه وقت با برخورداری از مزای قانونی همچون بیمه در شرکت ما مشغول فعالیت هستند که تعدادی از آن‌ها از طرف کمیته امداد یا بهزیستی و... به شرکت ما معرفی شده و پس از سه مرحله آموزش فعالیت خود را آغاز کرده اند.

به گفته او، طبق قراردادی که بین شرکت آذرپارک و سازمان ترافیک شهرداری تبریز منعقد شده، ۴هزار و ۴۰۰جایگاه برای پیاده سازی سامانه پارک حاشیه‌ای در اختیار این شرکت قرار گرفته است.

میدانی تشریح کرد: شرکت آذرپارک در نظر دارد در آینده با گسترش فعالیت‌های خود علاوه بر سیستم کنترل پارک حاشیه ای، سامانه «آذرواش» را هم راه اندازی کند که بر اساس آن خودرو‌های پارک شده بعد از روشویی و شستشو به شهروندان تحویل داده می‌شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اعتبار کارت‌های سامانه قبلی که مورد پیگیری تعداد زیادی از شهروندان قرار گرفته، بیان کرد: اعتبار‌های باقی مانده در کیف پول شهروندان در حساب پیمانکار قبلی پارک حاشیه‌ای است و پرداخت آن از وظایف سازمان ترافیک شهرداری تبریز نیست.

میدانی همچنین افزود: در سامانه ما روزانه ۳۰ الی ۳۱هزار پارک حاشیه‌ای خودرو ثبت می‌شود و بیش‌ترین ترافیک در روز‌های شنبه، یکشنبه و چهارشنبه است.

او کل کاربران نرم افزار پارک حاشیه‌ای خودرو را ۴۰هزار نفر عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، در سایر شهر‌ها نیز سامانه خودمان را عملیاتی می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: فضای سبز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار