کلانشهر تبریز از دیر باز به عنوان یکی از مراکز گردشگری کشور زیبایی‌های زیادی را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، تبریز از دیرباز به عنوان یکی از مراکز گردشگری کشور زیبایی‌های زیادی را در خود جای داده است. در این میان مجموعه تاریخی و تفریحی "ائل گلی تبریز" جلوه این زیبایی‌ ها را دو چندان کرده است. این مکان دل انگیز این روز‌ها مقصد مسافران زیادی است و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب کرده است.

مجموعه تاریخی و تفریحی «ائل گلی» نگین گردشگری تبریز

ائل گلی یک مکان تفریحی کم نظیر در کشور

یکی از مسافرانی که از جنوب کشور به ائل گلی آمده است به خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: این مجموعه یک مکان تفریحی کم نظیر در کشور است و سعی می‌کنیم هر ساله بتوانیم به این مکان زیبا بیاییم.

او افزود: آب و هوای خنک، مناظر طبیعی و استخر زیبای این مجموعه تفریحی، خستگی مسافران را از تن جدا می‌کند.

تجربه غذاهای سنتی و بومی در عمارت زیبای ائل گلی

یکی دیگر از گردشگرانی که از شهر کاشان به تبریز سفر کرده است هم به خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: ما شب به این مکان زیبا آمدیم که بسیار زیبا و دل انگیز بود و تصمیم گرفتیم روز هم به اینجا بیاییم و در عمارت ائل گلی، یکی از غذا‌های سنتی و بومی اینجا را تجربه کنیم، که خیلی خوشمزه بود و تصمیم گرفتیم یک عکس یادگاری هم بیندازیم.

مجموعه تاریخی و تفریحی «ائل گلی» نگین گردشگری تبریز

او افزود: استخر زیبا، درختان سر به فلک کشیده، لطافت هوا و مناظر دلنشین و محیط شاد و فرح بخش این مکان، هر مسافری را مجذوب خودش می‌کند.

لذت ورزش در ائل گلی

حمزه زاده یکی از ورزشکارانی که هر روز برای ورزش به اینجا می‌آید در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: ورزش کردن در این مجموعه طرفداران خاص خودش را دارد و وقتی اینجا ورزش می‌ کنیم تا پایان روز نشاط خاصی داریم.

مجموعه تاریخی و تفریحی «ائل گلی» نگین گردشگری تبریز

هوای دل انگیز ائل گلی

اسدی یکی از ورزشکاران دیگری که هر روز برای ورزش کردن به ائل گلی می‌ آید به خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: کنار این استخر زیبا، با این هوای خوب و اکسیژن تمیز، با ورزش کردن بدن خیلی شارژ می‌شود. 

قدمت استخر پارک ائل گلی تبریز

میمنت نژاد محقق و پژوهشگر تاریخ، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: قدمت استخر پارک ائل گلی تبریز قدمتش به دوره آق قویونلو‌ها باز می‌گردد، که جهت حفظ و نگهداری و ذخیره آب برای آبیاری باغ‌ های منطقه شرق تبریز احداث شده است.

او افزود: این استخر دارای یک عمارت با شکوه است، که یک نمونه و الگویی از کاخ مربوط به دوره آق قویونلو‌ها به نام کاخ هشت بهشت است.

حضور  ۳۰ تا ۵۰ هزار گردشگر در فصل تابستان

مدبر مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: پارک ائل گلی تبریز حدود ۷۰ هکتار وسعت دارد و در فصل تابستان حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار گردشگر، از این مجموعه بازدید کرده اند.

مجموعه تاریخی و تفریحی «ائل گلی» نگین گردشگری تبریز

شایان ذکر است عمق دریاچه ائل گلی ۱۲ متر بوده و در محوطه آن قایقرانی انجام می‌شود.

امروزه مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گلی تبریز مرکزی شده برای بازدید مسافران داخلی و خارجی و مطمئنا سفر به تبریز و حضور در پارک ائل گلی، خاطرات خوشی را در دفترچه خاطرات هر مسافری ثبت خواهد کرد.

همچنین شهربازی و غذاخوری و فست فود و کافی شاپ‌های متعددی در داخل این گردشگاه وجود دارد. این مجموعه دارای هتل و مسافرخانه و دفتر جهانگردی نیز هست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.