اولین جشنواره ملی عکس ارس با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، داداش زاده معاون فرهنگی، اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس در گفتگو با خبرنگاران گفت: نخستین جشنواره ملی عکس ارس با هدف معرفی هرچه بهتر و بیشتر توانمندی‌های این منطقه در حوزه‌های گردشگری، صنعت، کشاورزی، تاریخ و طبیعت برگزار می‌شود.

او بخش‌های جشنواره را شامل طبیعت (طبیعت بکر و زیبای محدوده ارس، مناظر طبیعی، جنگل‌های ارسباران، حیات وحش، آسمان و شب)، مستند (زندگی بومی، شهری و روستایی، میادین، بازارها، کوچه‌ها و خیابان ها، اماکن زیارتی و توریستی و تمامی نشانه‌ها و نماد‌های مرتبط با منطقه آزاد ارس) و بخش ویژه با محوریت جلفا از قبیل پوشش، فرهنگ، اغذیه، شیوه‌های زندگی اقلیمی، توریسم، نشانه‌های شهر سالم و مدیریت شهری، صنایع و واحد‌های تولیدی مستقر در محدوده شهر جلفا اعلام کرد.

داداش زاده در مورد آیین نامه جشنواره نیز گفت: عکس‌ها باید در محدوده منطقه آزاد ارس ثبت شده و زمان تولید عکس‌ها نیز باید در طی سه روز برگزاری جشنواره باشد و ثبت نام اولیه به صورت اینترنتی است.

او آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره را شنبه ۲۰ مهر ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: اسامی منتخبان مدعو نیز ۲۵ مهرماه اعلام می‌شود.

او افزود: ثبت نام حضوری شرکت کننده‌های غیرمدعو (آزاد) نیز از روز دوشنبه ۱۳ آبان انجام می‌شود و ۱۷ آبان ماه آخرین مهلت تحویل آثار به دبیرخانه جشنواره است.

داداش زاده در مورد جوایز جشنواره اظهار کرد: جایزه نفر اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم: دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر سوم: دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵ میلیون ریال و شایسته تقدیر: لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال است، همچنین جایزه بخش ویژه اهدایی مدیرعامل منطقه آزاد ارس شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال است.

علاقمندان جهت شرکت در جشنواره و ارسال آثار می‌توانند از طریق لینک www.photo.arasfz.ir اقدام کنند.

سازمان منطقه آزاد ارس در کنار فعالیت‌های اقتصادی به توسعه فرهنگی منطقه توجه کرده و تا کنون جشنواره‌های متعدد هنری برگزار کرده است.

منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار وسعت شامل بخش‌هایی از ۲ شهرستان جلفا و خداآفرین در شمالغرب ایران است که در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است و دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گردشگری است.

 

انتهای پیام/ش

نخستین جشنواره ملی عکس ارس  برگزار می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.