کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، ذیل گزارشی ۶۵۸ صفحه‌ای دلایل استیضاح رئیس جمهور این کشور را تشریح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه گزارشی در توضیح علت استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را پس از تنظیم منتشر کرد.

این گزارش ۶۵۸ صفحه‌ای، چرایی تصمیم به اتهام ترامپ به دلیل سوء استفاده از قدرت را توضیح می‌دهد، همچنین شامل اطلاعاتی است که قبلاً از طرف کمیته اطلاعات مجلس صادر شده و بر اساس آن، شواهد علیه رئیس جمهور ذکر می‌شود.

این گزارش تاکید می‌کند که ترامپ منافع شخصی و سیاسی خود را بالاتر از امنیت ملی، انتخابات آزاد و عادلانه آمریکا قرار داده است. در این گزارش تصریح شده که ترامپ دچار الگویی از رفتار‌های نادرست شده که در صورت عدم برخورد با آنها، این رفتار‌ها ادامه خواهد یافت.

کمیته قضایی خاطرنشان می‌کند: «بر این اساس، رئیس جمهور ترامپ باید استیضاح شود و از دفتر کار خارج شود».

تهیه این گزارش یکی از مراحل مورد نیاز در راستای انجام اقدامات لازم برای رای‌گیری در مجلس نمایندگان بر سر استیضاح است. کمیته مقررات مجلس، اقدامات لازم برای بحث بر سر جزئیات این گزارش را انجام خواهد داد.

نمایندگان دموکرات تاکید کرده‌اند: «خطر ناشی از سوءرفتار ترامپ، تعریف دقیقی از یک جرم منجر به استیضاح است».

در این گزارش تاکید شده: «سوء استفاده ترامپ از جمله اقدام به رشوه و چندین جرم دیگر خیانت به منافع ملی بوده و هیچ‌کس نباید فراتر از قانون باشد، بنابراین لازم است که او از مقام خود کنار گذاشته شود».

این گزارش همچنین در بخش‌هایی به تشریح روند انجام شده به دست کمیته‌های اطلاعات و قضایی مجلس می‌پردازد.

گفتنی است، دونالد ترامپ، در پرونده‌ای موسوم به اوکراین گیت، متهم است که از قدرت خود در مقام ریاست جمهوری در جهت منافع شخصی استفاده کرده و در این بین مرتکب تخلفاتی در نحوه ارتباط با رئیس جمهور اوکراین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار