سرپرست معاونت برنامه‌ریزی دادگستری کل کردستان گفت: تاکنون ۴۴۳ هزار و ۴۶۷ نفر از شهروندان این استان در سامانه ثنا برای گرفتن خدمات قضایی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی رشیدی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی دادگستری کل کردستان در سومین جلسه کمیته برنامه ریزی دادگستری استان گفت: اکنون ۸۶ درصد ابلاغ‌های اوراق قضایی دادگستری در این استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که امیدواریم به زودی این میزان به ۱۰۰ درصد برسد.

او بر ضرورت ارتباط گیری با نخبگان و استفاده از ظرفیت فکری آن‌ها در جهت اصلاح فرآیند‌ها تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی هدفمند و منسجم اهداف عالی دستگاه قضایی را برآورده خواهد کرد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان بیان کرد: کاهش پرونده‌های موجود، کاهش اطاله دادرسی و تلاش برای کاستن جمعیت کیفری زندانیان از جلمه راهبرد‌های دستگاه قضایی در این استان است.

رشیدی مختومه کردن پرونده‌های قدیمی و رسوبی و پالایش پرونده‌های مشمول پالایش را از دیگر برنامه‌های معاونت برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری کردستان دانست.

او با بیان اینکه شرط تحقق اهداف عالی قوه قضاییه برنامه ریزی هدفمند است، گفت: شناسایی مشکلات اساسی واحد‌ها از لحاظ کمبود فضای فیزیکی، امکانات و نیرو‌ها در راستای دسته‌بندی آسیب‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت در دستور کار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.