رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: با هرگونه ناامنی منجر به اخلال در روند برگزاری انتخابات با کمک دستگاه‌های امنیتی و انتظامی همچون گذشته با قاطعیت برخورد می‌شود.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرضا مترقب در نشست هم‌اندیشی مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: براساس قانون، سازوکار قانونی دستگاه قضایی بر امر انتخابات، از طریق نظارت دادستان‌ها بر هیئت‌های اجرایی انتخابات شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: دستگاه قضایی بر اساس تکالیف قانونی و تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه از برخورد جناحی و فکر‌های سیاسی موجود در کشور پرهیز کرده و از اعمال نظر شخصی در امر قضاوت خودداری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه تاکنون در دستگاه قضایی موردی مبنی بر برخورد جناحی و سیاسی اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: دستگاه قضایی بر اساس مقررات قانونی، از آرای مردم و انتخابات آزاد مردم حمایت کرده تا با نظارت کامل، «انتخابات سالم و صحیح» برگزار شود.

وی با بیان اینکه با هرگونه ناامنی منجر به اخلال در روند برگزاری انتخابات با کمک دستگاه‌های امنیتی و انتظامی همچون گذشته با قاطعیت برخورد می‌شود، گفت: ما همگی بر کشتی محکم نظام اسلامی قرار گرفته و اگر کلامی یا رفتاری منجر به ایجاد اختلال در فرآیند انتخابات شود، شرعاً قابل قبول نبوده و مواخذه دنیوی و اخروی را به‌دنبال خواهد داشت.

مترقب خاطرنشان کرد: همه باید دارای رفتار وحدت‌آفرین بوده و از ایجاد تفرقه خودداری کرده تا با برگزاری انتخابات باشکوه، بار دیگر توطئه‌های دشمنان را نقشه بر آب کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.