رئیس دادگستری بیجار گفت:بیش از ۴۷ درصد پرونده‌های ارجاء شده به شعبه صلح و سازش دادگستری این شهرستان به سازش ختم شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ابوذر شریف پور رئیس دادگستری بیجار گفت: بیش از ۸۵ درصد ابلاغیه های صادر شده در این شهرستان بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه ثنا انجام می شود.

وی افزود: ۲ دفتر خدمات قضائی در شهر بیجار و شهر حسن آباد و یاسوکند آماده ارائه خدمات الکترونیکی سامانه ثنا به مراجعه کنندگان دستگاه قضایی کشور هستند و به زودی دومین دفتر خدمات قضائی در شهر بیجار بازگشایی و تعداد این دفاتر در شهرستان به سه واحد افزایش می یابد.

وی افزود: مهمترین تأثیری که گسترش سامانه الکترونیکی ثنا در جامعه دارد کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک و رفاه حال بیشتر مردم بوده که به علت برخی از مشکلاتی که در حوزه ارتباطات وجود دارد، نیاز به عزم بیشتری برای فراگیر شدن دولت الکترونیک برای همه آحاد جامعه است.

شریف پور یاد آور شد: با وجود همه تلاش‌ها و اقداماتی که دستگاه قضا برای کاهش مسائل قضائی مردم انجام می دهد میزان ورود پرونده‌های قضائی روند روبه افزایشی دارد و از ۲۲ هزار و ۷۰۳ پروند در سال ۹۶، حدود ۲۴ هزار و ۵۲۰ پروند در سال ۹۷ در دادگستری این شهرستان ثبت شده است.

رئیس دادگستری بیجار گفت: مطابق آمارهای موجود ضرب و جرح با یک هزار و ۶۰۶ پروند و تصرف عدوانی اراضب ملی با یک هزار و ۴۳۹ پروند در رتبه های اول و دوم قرار دارند و پس از آن جرایم سرقت و تهدید در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی اظهار داشت: در مدت سه ماهه نخست سال جاری نیز تعداد ۴۴ فقره پرونده طلاق در شهرستان ثبت شده که این میزان نسبت به تعداد ۳۹ فقره طلاق در سال ۹۷ روند افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۷ درصد پرونده‌های ارجاء شده به شعبه صلح و سازش دادگستری به سازش ختم شده است گفت: در مدت فعالیت شعبه صلح و سازش در بیجار، ۴۵۰ فقره پرونده به این شعبه ارجاء شده که حدود ۲۱۱ فقره پرونده به سازش طرفین ختم شده است.

شریف پور تصریح کرد: آستانه صبر و تحمل افراد در جامعه به علت مشکلات اقتصادی و اجتماعی کاهش یافته و موجب افزایش پروندهای قضائی در شعب قوه قضائیه شده است.

انتهای پیام/م

۸۵ درصد ابلاغیه های دادگستری بیجار اکترونیکی انجام می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.