به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد حسین مقیمی عضو هیئت امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل گفت : در کشور تعداد زیادی بازمانده از تحصیل داریم که برخی از آنها اصلاً مدرسه نبودند و تعدادی هم به دلایل مختلف مدرسه را ترک کردند.
او در دسترس نبودن آمار دقیقی از بازماندگان از تحصیل را یکی از مشکلات عدیده در این حوزه عنوان کرد و گفت : بر این اساس شناسایی افراد برای ما مشکلی ایجاد کرده است، اگر چه وظیفه دولت شناسایی این افراد است، اما دولت به تنهایی نمیتواند از عهده این کار برآید.
عضو هیئت امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل گفت: در این راستا سمنها و سازمانهای مردمنهاد میتوانند به این موضوع ورود پیدا کنند به همین منظور مجمعی را شکل دادیم تا مردم به عنوان حامی کمک کنند که این موضوع به نتیجه برسد.
این مسئول مشکلات اقتصادی و خانوادگی را از مهمترین علل بازماندن کودکان از تحصیل بیان کرد و گفت: تمامی مدیران آموزش و پرورش و دستگاهها و سازمانهای دیگر و همچنین خیرین باید کمک کنند تا با بررسی مشکلات آنها، شرایط را برای حضور کودکان در مدارس فراهم کنیم.
مقیمی گفت: مدیران باید تلاش کنند تا با فرهنگ سازی و ایجاد زمینههای مناسب اجتماعی افراد بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگردانند.
او گفت: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، دلایل بازماندگی آنها و بازگشت آنها به چرخه تحصیل میتواند در کاهش آسیبهایی که به این جامعه وارد میشود موثر باشد.
عضو هیئت امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل افزود: تجربه نشان میدهد به دلایل مشکلات و آسیبهایی که این افراد به دلیل ترک تحصیل داشتند نمیتوانند همانند دیگر دانش آموزان به کلاس درس بازگردند لذا با آموزشهای فنی و حرفهای میتوانیم آنها را دوباره وارد جامعه کنیم.
مقیمی هدف از شناسایی و بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل را توسعه و تحقق آموزش و انسداد ورودی بی سوادی در جامعه دانست و افزود: افرادی که از تحصیل باز مانده اند با مقایسه خود با دیگر همکلاسی هایشان که امروز به جایی رسیدهاند که ممکن است دچار یک سرخوردگی شوند و این آسیب بزرگی به آنها وارد میکند.
این مسئول گفت: به این منطور هیات امنای مرکزی را تشکیل دادیم که وظیفه اش شکلدادن مجامع استانی است تا این آسیب را کاهش دهند و بحث بازماندگان از تحصیل را به طور جدی پیگیری کنند .
انتهای پیام/د