سرپرست برنامه ریزی سازمان برنامه ریزی و  بودجه استان گفت: ۳۸.۹ درصد از شاغلین استان در بخش خدمات فعالیت می کند.

فاطمی سرپرست برنامه ریزی سازمان برنامه ریزی و  بودجه استان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: بر اساس نتایج طرح آمار گیری نیروی کار که مرکز امار کشور منتشر می کند نرخ بیکاری در استان خراسان جنوبی در تابستان امسال ۷.۶ بوده است .

او با اشاره به اینکه این آمار  نسبت به مدت مشابه  کاهش داشته است افزود:  پارسال در این مقطع نرخ بیکاری۸/۹بوده که حدود ۱.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

فاطمی با بیان اینکه  برای جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر نرخ مشارکت اقتصادی این مقطع زمانی۳۸.۷ درصد  است ادامه داد: این آمار   پارسال  ۴۰.۲ درصد در فصل تابستان بوده است که کاهش امار را نشان می دهد.  

سرپرست برنامه ریزی سازمان برنامه ریزی و  بودجه استان اظهار کرد:  این شرایط اقتصادی نشان می‌دهد برای جمعیت جوانان معمولاً میانگین استانی همیشه بالاتر و این نرخ برای جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله حدود ۲۵ درصد طبق نتایج طرح امار گیری نیروی کار امسال گزارش شده است.

او با اشاره به اینکه حدود ۲۸ درصد شاغلین استان در بخش کشاورزی بودند عنوان کرد: ۳۳ درصد شاغلین نیزدر بخش صنعت و ۳۸.۹ درصد هم در بخش خدمات بوده است. .

فاطمی ادامه داد: به تفکیک بخش‌های عمومی و بخش خصوصی هم ۱۶.۹ درصد شاغلین در بخش عمومی و ۸۳ درصد شاغلین در بخش خصوصی در استان فعالیت داشتند.

سرپرست برنامه ریزی سازمان برنامه ریزی و  بودجه استان تصریح کرد: بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ که جمعیت فعال بیکار و جمعیت شاغل استان منتشر شده و به تفکیک رده‌های سنی و به تفکیک سطح تحصیلات منتشر شده حدود ۳۱ درصد بیکاران دارای تحصیلات دانشگاهی بودند.

او با اشاره به اینکه 31 درصد بیکاران  دارای تحصیلات عالی هستند گفت:   حدود ۶۰ درصد  بیکاران استان در  رده سنی ۱۵ تا ۳۰ ساله قرار دارد .

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.