خطر ریزش ساختمان ساعت، میرزا خلیل رفیع و ساختمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت را تهدید می‌کند.

هشدار ریزش ۳ ساختمان تاریخی شهر رشتبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، فاطمه شیرزاد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت گفت: خطر ریزش ساختمان ساعت، میرزا خلیل رفیع و ساختمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت را تهدید می‌کند.

او، با هشدار در خصوص خطر ریزش این ۳ ساختمان تاریخی تحت تملک شهرداری رشت ورود جدی شهردار رشت را به این موضوع خواستار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت، با اشاره به اینکه هر هفته در جلسات کمیسیون فرهنگی گزارشی از روند مرمت و بازسازی این ساختمان‌های تاریخی ارائه می‌شود، افزود: مطالعات در این باره در دست انجام است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مرمت اصولی می‌توان خطرات ریزش این ساختمان‌های تاریخی را برطرف کرد.

فاطمه شیرزاد گفت: بی شک در کنار تمامی مباحثی که می‌تواند در صورت ریزش این ساختمان‌ها رقم بخورد، با ورود مدعی‌العموم، مشکلات حقوقی و قضایی نیز دامن گیر شورا اسلامی و شهرداری رشت می‌شود.

او، با تاکید بر اینکه در کاربری‌های ساختمان ساعت، میرزا خلیل رفیع و ساختمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، باید مباحث اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، افزود: این کاربری‌ها باید توجیه اقتصادی داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت تصریح کرد: با مرمت این ۳ ساختمان تاریخی، می‌توان زمینه جذب بیشتر گردشگر را فراهم کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.