مدیرعامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت:۲۹۳ دانش آموز در ۱۱ مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم خراسان رضوی تحصیل می‌کنند.

فعال بودن ۱۱مدرسه اوتیسم در خراسان رضوی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آرزو حیدریان مدیرعامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت:۱۱ مدرسه اوتیسم در شهر‌های مشهد، نیشابور، سبزوار، قوچان، تربت‌حیدریه و تربت‌جام خراسان رضوی فعال است.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۳۱۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در خراسان رضوی که بیشتر آنان کودکان هستند از خدمات و حمایت‌های انجمن اوتیسم استان برخوردارند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت:  سن بیماران زیرپوشش انجمن اوتیسم این استان از کودکی تا ۲۵ سالگی است.

حیدریان افزود: برگزاری برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های آشنایی با اختلال اوتیسم،  ارائه کمک‌های حمایتی در حوزه دارو، درمان و توانبخشی، ارائه خدمات  با تخفیف به خانواده‌های کم برخوردار و راه‌اندازی کلینیک اوتیسم  از خدمات ارائه شده به بیماران اوتیسم است.

او ادامه داد: اوتیسم یا درخودماندگی، اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتار‌های ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود و علّت اصلی این اختلال هنوز ناشناخته است و علائم آن تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند.

مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت: از هر ۶۰ تا ۷۰ متولد ، یک نفر مبتلا به اوتیسم است که بر اساس اعلام نظر کارشناسان زندگی ماشینی و عوامل ناشی از آن مانند استرس در سیر صعودی ابتلا به این بیماری دخیل است و این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.


 
انتهای پیام //ا.ز
برچسب ها: اوتیسم ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.