مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: برای کودکان با اختلال طیف اوتیسم چالش‌های زیادی وجود دارد که چالش اصلی کودکان ورود به دوره نوجوانی، بزرگسالی و سن بلوغ است

چالش اصلی کودکان اوتیسم ورود به دوره نوجوانی، بزرگسالی و بلوغ استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،پور یوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در همایش اوتیسم و چالش‌های پیش روی آن در جمع مسئولین، متخصصان، خانواده‌های اوتیسم و خیرین حوزه سلامت گفت: اوتیسم بیماری نیست طیف است از خفیف تا شدید و نگرش ما نسبت به این مسئله مناسب نیست و اطلاعات افراد حرفه‌ای هم کامل نیست تشخیص را می‌شناسیم، ولی درمان را نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: درمان اوتیسم کار تیمی و توانبخشی است و دارو فقط ۱۰ درصد کار را انجام می‌دهد و تا حدودی مانع پرخاشگری و اختلال رفتار و خواب می‌شود

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود:سن بحرانی اوتیسم یک الی دو سال است، ولی تا سن پنج سالگی هم می‌شود کار کرد.

پور یوسف بیان کرد: والدین در مواجه با درمان‌های نوین و تایید نشده هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنند ودربحث درمان نباید احساسی برخورد کنید.

در ادامه مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت:افراد اتیستیک کار‌های شگفت انگیزی می‌توانند انجام دهند و آنان فضا، فرصت و استقلال برای شکفتن می‌خواهند

در ادامه مراسم کلاهان مدیر عامل انجمن خیرین سلامت گفت::خانواده‌های فرزندان اوتیسم بسیار نگران وضعیت شرایط حقوقی بچه هایشان هستند.

وی افزود: خیرین حامی پژوهشگران هستند افراد بسیار فعال در انجمن اوتیسم خراسان رضوی در حال کار تلاش برای انجام شرایط تسهیل گری هستند.

وی بیان کرد:برای رسیدن به اهداف عالیه خود نیاز است همگی صحبت کنیم و صدایی واحد را به گوش مسئولین برسانیم.


وی تصریح کرد: تا کنون همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی در حوزه فرهنگ سازی برای فرزندان اتیسم انجام شده است حوزه اتیسم شرایط و ویژگی‌های خاصی دارد.

انتهای پیام//ز. ج.

برگزاری همایش اوتیسم و چالش‌های آن در مشهد


برچسب ها: سلامت ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.