پایگاه سلامت با نگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان تربت جام را ه اندازی شده است.

اولین پایگاه سلامت اجتماعی در تربت جام افتتاح شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مرتضی حمیدی فرماندارتربت جام در مراسم راه اندازی این مرکز گفت:علیرغم همه تلاش‌هایی که در حوزه سلامت انجام گرفته است متاسفانه در حوزه سلامت جسمانی، روحی و روانی مشکل داریم.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اولویت کاری دولت و نظام است و همه باید در راستای کاهش آسیب‌ها کمک کند

فرماندارتربت جام گفت: :مشکلات ناشی از طلاق، اعتیاد، نابرابری اقتصادی و اجتماعی، رفاه اجتماعی و رشد صنعت وتکنولوژی درجامعه موجب ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی شده است.

حمیدی افزود:والدین مهارت آموزی لازم را ندارند تا فرزندان را با شرایط زمان تربیت کند و این امر موجب ناهنجاری در جامعه می‌شود و حتی دستگاه‌های تاثیر گذار هم کارکرد را از دست داده اند.

وی تصریح کرد:روش‌های سنتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی پاسخگو نیست.

 مدیر موسسه خیریه توانا تربت جام هم در ادامه این مراسم گفت:در پایگاه سلامت اجتماعی طرح‌های غربالگری اوتیسم، تشخیص معلولیت ها، شنوایی کودکان، مشاوره روانشناسی، خدمات توانبخشی.گفتاردرمانی، کاردرمانی و حمایت‌های جانبی از خانواده مددجویان انجام می‌گیرد.

عبدالکریم احمدی افزود: موسسه توانا حدود دوسال قبل تاسیس شد ودر این مدت ۲۰۰ خانواده نیازمندرا تحت پوشش قرارداده وبا غربالگری که صورت گرفت ۱۵ بیماراتیسم شناسایی و تحت درمان رایگان قرارگرفتند.

وی گفت: طرح‌های غربالگری اتیسم، کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت‌ها، شنوایی به صورت رایگان در پایگاه سلامت اجتماعی این موسسه انجام می‌گیرد که تاکنون بیش از ۳۰۰ پرونده تشکیل وبه بهزیستی ارسال شده است.

انتهای پیام//ز. ج
 

راه اندازی پایگاه سلامت با نگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.