نماینده مجلس دهم گفت: زنان ما باید فعال و موثر در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف انتخاباتی باشند و برای انتخابات مجلس شرکت کنند.

لزوم مشارکت حداکثری بانوان در انتخاباتبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  پروانه مافی نماینده مردم در مجلس دهم در جمع خبرنگاران درباره علت حضور خود در ثبت نام انتخابات، گفت: با چند هدف برای ثبت نام یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی شرکت کرده‌ام؛ یکی از این اهداف، ادامه فعالیت‌های دوره قبل است که برخی لوایح و طرح‌ها از جمله قانون تسهیل ازدواج جوانان که از سال ۸۴ مغفول مانده بود، اکنون هم نیمه کاره مانده است. خوشبختانه بخش نظارتی نمایندگان را در این حوزه متمرکز کردیم.

او ادامه داد: یکی دیگر از اهداف من، پیگیری طرح‌هایی است که بتواند عدالت اقتصادی را در کشور ایجاد کند. یکی از راه‌های مهار فقر در همه کشور‌های جهان و حمایت از کم درآمدها، مالیات است، که در کشور ما همچنان به خوبی انجام نشده است. طرح cjp یکی از طرح‌های کمیسیون اقتصادی مجلس بود که بعید می‌دانم در این مجلس تحقق پیدا کند.

مافی افزود: اخذ مالیات از خانه‌های خالی و ماشین‌های لوکس و به طور کلی اخذ مالیات از اغنیا و ثروتنمدان برای ایجاد کاهش فاصله میان اغنیا و فقرا یکی از اهدافی است که من در مجلس یازدهم پیگیری خواهم کرد. یکی دیگر از هداف من این است که تعداد زنان در مجلس را افزایش دهیم، البته در دوره دهم رشد دو برابری داشتیم که موجب اقدامات موثری بود و توانست رضایت سیاسیون و احزاب را به خود جلب کند، اما هنوز این تعداد نسبت به مجالس دنیا بسیار کم است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زنان ما باید فعال و موثر در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف انتخاباتی باشند و برای انتخابات مجلس شرکت کنند. ما باید برای حل مشکلات با حضور زنان این فقدان را جبران کنیم. ما در خاورمیانه مشکلی از نظر تعداد زنان نداریم، مثلا در کشور عراق حدود ۲۰ درصد از نمایندگانشان از زنان هستند در حالیکه با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در کشور ما این میزان به ۶ درصد رسیده است.

مافی درباره اعتراضات اخیر و مشارکت مردم در انتخابات گفت: اعتراضات اخیر یک بحثی است که باید از چند جنبه مورد توجه قرار گیرد. بخشی از آن مربوط به اعتراضات مردمی است که در برخی مواقع نسبت به شرایط معیشتی سختی که برای طبقات کم درآمد وجود دارد، پیش می‌آید. دولت و مجلس باید توسط طرح‌ها و لوایح حمایتی که برای مردم طرح ریزی می‌شود، این فاصله را کم کنند.

او اظهار کرد: طبیعتا سختی‌های امروز ممکن است در مشارکت مردم برای انتخابات اثرگذار باشد و به نظرم در این دو ماه باقی مانده فرآیند‌های اجرایی دولت و قوانین تنظیمی مجلس بسیار می‌تواند در جذب مشارکت حداکثری موثر باشد.

نماینده مجلس دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رویکرد اصلاحات در انتخابات اخیر قهر یا مشارکت است، گفت: تا این لحظه همه موثر و قوی حاضر شدند و از تمامی بخش‌ها دعوت کردند تا کسانی که توان حضور در مجلس دارند، حضور پیدا کنند. فعلا که آشتی هستیم. مجلس دهم کار‌های خوبی انجام داده و قوانین مهمی به تصویب رسانده است، لوایح مدیریت بحران، قوانین حمایت از معلولان، قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی از این نمونه هستند که بسیار مهم و در طول عمر مجلس اثرگذار بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار