صدراعظم نوری گفت: فیلتر دوده باید در هنگام تولید خودرو بر روی آن تعبیه شود، نه بعد از اینکه ۲۰ سال خودرو فرسوده شود آن وقت به فکر نصب فیلتر دوده باشیم.

نصب فیلتر دوده راهی برای کاهش آلودگی هوا نیستزهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه میزان آلودگی خودرو‌های دیزلی بسیار بالا است و قابل مقایسه با خودرو‌های بنزینی نیست، اظهار کرد: پارسال دو بار برای ۱۰۰ هزار خودروی دیزلی مکاتبه کردند که مجوز بگیرند، ولی اجازه این کار را ندادیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای جلوگیری از آلایندگی خودرو‌های دیزلی آن‌ها را موظف به داشتن فیلتر دوده نمی‌کنیم، گفت: فیلتر دوده یک راه قطعی و کامل برای کاهش آلودگی نیست، چون اولا این کار پرهزینه است و دوم اینکه، چون خودرو‌های دیزلی ما فرسوده هستند فیلتر دوده روی آ‌ن‌ها جواب نمی‌دهد و نصب فیلتر دوده باعث کاهش سرعت موتور می‌شود و بعد از مدتی رانندگان فیلتر را خارج می‌کنند.


بیشتر بخوانید: ۱۶ راهکار ساده و مهم برای حل مشکل آلودگی هوای تهران


رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: فیلتر دوده باید در هنگام تولید خودرو بر روی آن تعبیه شود، نه بعد از اینکه ۲۰ سال خودرو فرسوده شود آن وقت به فکر نصب فیلتر دوده باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
من خودم يه طرح دادم كه فيلتر دوده فقط در زمانهاي آلودگي تو مدار اگزوز بياد كه صد سال عمر كنه و همه كاميونا و اتوبوسا و ديزليا براشون بصرفه تو روزاي آلوده فعالش كنن ولي كو گوش شنوا
بيچاره مردم
آخرین اخبار