مدیر جهادکشاورزی شهرستان میاندورود از اجرای جدی طرح عملیات پلاک گذاری دام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید اسماعیل علوی با اشاره به اجرای طرح هویت دار کردن دام با جدیت در این شهرستان، گفت:در اجرای عملیات پلاک گذاری دامها، اتحادیه‌های دامداران، اتحادیه صنعت همگام، اتحادیه عشایری، اداره کل دامپزشکی و صندوق بیمه کشاورزی به نصب پلاک درگوش دام‌ها اقدام و اطلاعات دام‌های پلاک گذاری شده را در سامانه هویت دام مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی ثبت می‌کنند.

اوبه ضروری بودن طرح هویت دار کردن دام اشاره و افزود: ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده دامی از این پس با بیمه و هویت دار بودن دام‌ها صورت می‌گیرد.

علوی گفت: در پی قاچاق دام زنده از کشور، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تدوین شیوه‌نامه‌ای با کمک کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور اجرای طرح هویت دار شدن دام‌های سنگین در نیمه دوم امسال را ضروری اعلام کرد.

او هدف از اجرای این طرح را، دستیابی به آمار واقعی دام در کشور عنوان کرد و افزود: با دستیابی به آمار واقعی دام، برنامه ریزی لازم برای تامین و توزیع نهاده‌های دامی، ارائه خدمات مناسب دامپزشکی، افزایش بهره وری در واحد ها‌ی دامداری، ایجاد واحد‌های تبدیلی و بسته بندی فرآورده‌های دامی، ایجاد و توسعه واحد‌های دامی در سطح کشور، استان و شهرستان به درستی انجام خواهد شد و جلوگیری از سرقت و جابجای بدون مجوز دام‌ها از دگر فواید این طرح خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: پلاک‌های تهیه شده ۱۵ رقمی بوده که سه رقم اول کد کشور بوده، رقم چهارم کد ایزو، رقم ۵و۶ کد استان رقم ۷ نوع دام و ۸ رقم آخر هم مربوط به دامدار، دام و محل و جایگاه دام خواهد بود و در آینده ارائه هرگونه خدمات حمایتی، دامپزشکی، تسهیلاتی، تامین نهاده‌های دامی منوط به هویت دار کردن دام‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار