تقی‌پور گفت: یکی از خلأهای قانونی در فضای مجازی است که قطعاً مجلس یازدهم باید به آن بپردازد، همچنین بازنگری در چرخه قانون‌گذاری و سیاستگذاری در کشور انجام شود.

چرخه قانون‌گذاری نیاز به بازنگری داردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا تقی‌پور وزیر اسبق ارتباطات با حضور در حوزه انتخابیه تهران برای ثبت نام در جمع خبرنگاران درباره شفافیت مالی نمایندگان گفت: هر چیزی که قانون باشد و همه ملزم به انجام آن باشند ما هم باید آن را رعایت کنیم، البته من فکر می‌کنم درباره شفافیت لازم است چارچوب قانونی آن مشخص شود، در چارچوب مشخص شفافیت لازم است.

او ادامه داد: به نظر من اگر مجلس در این فرصت باقی مانده بتواند این مسئله را به صورت قانون تصویب کند، گام رو به جلوی برداشته و باید تمام کاندیدا‌ها ملزم شوند تا از نظر مالی و سایر مواردی که در چارچوب قانون ایجاد می‌کند، شفافیت داشته باشند.

تقی‌پور در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص ویژگی داوطلبان انتخابات مجلس گفت: یکسری از ویژگی‌ها قانونی است که باید تمام داوطلبان آن را داشته باشند، ما اکنون در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم، طبیعتا رهنمود‌های بسیاری هم از امام راحل و از مقام معظم رهبری داریم که باید به آنها توجه کنیم.

او ادامه داد: کسانی که واقعاً فکر می‌کنند که می‌توانند نماینده مردم باشند، باید برای انتخابات مجلس شرکت کنند، در غیر این صورت قطعاً با اتلاف منابع روبه‌رو خواهیم شد و ممکن است کشور ضرر کند، البته این به آن معنی نیست که بنده که برای ثبت نام مراجعه کردم، خود را واجد تمام شرایط می‌دانم؛ بخش بسیاری از ویژگی‌ها را مردم باید تشخیص دهند، اما به هر جهت فرد  باید ارزیابی پیش از ثبت نام داشته باشد که آیا می‌تواند آن مسئولیت‌هایی که برابر با قانون بر عهده او گذاشته و انتظارات مردم را برآورده کند، یا خیر! بالاخره نمایندگی مردم مسئولیت بسیار مهم است.

او در پاسخ به این سوال که ضعف مجلس فعلی را چطور ارزیابی می‌کنید و  اهدافتان برای نمایندگی مجلس آینده چیست؟، گفت: بنده چون رشته و فعالیتم در حوزه فضای مجازی بوده، طبیعتا یکی از نقض و خلأهای قانونی در فضای مجازی است که قطعاً مجلس یازدهم باید به آن بپردازد. غیر از آن فکر می‌کنم بازنگری در چرخه قانون‌گذاری و سیاستگذاری در کشور انجام شود.

وزیر اسبق ارتباطات درباره اینکه به نمایندگی از کدام جبهه می‌خواهید وارد مجلس شوید، گفت: بنده نماینده هیچ جبهه‌های نیستم، اساساً دسته‌بندی این‌گونه جبهه‌های اصولگرایی یا اصلاح طلبی ریشه‌ طولانی دارد و به نظرم امروز دو جبهه جریان اصلی بیشتر نداریم، یک جریان انقلاب و انقلابی که شعار آن ولایت، منویات فرمایشات رهبری و اعتقاد به ولایت فقیه و حرکت در خط ولایت فقیه به صورت نظری و عملی است و جبهه دیگر هم جریانی است که از این خط کاملاً فاصله دارد. اگر به تشخیص خود ما باشد، می‌خواهیم در جریان انقلابی حرکت کنیم. الان هیچ جبهه‌ای با من صحبت نکرده که در گروه آنها باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار