به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، توئیتر برای افزایش ایمنی و رضایت کاربران این شبکه اجتماعی قصد دارد بخشی خاصی به نام مرکز تحقیقات حریم خصوصی را به کاربران معرفی کند. توئیتر برنامههای جدید خود را از اولین ماه سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز میکند و یک شبکه اجتماعی ایمنتر را در دسترس کاربران قرار میدهد.
بیشتر بخوانید: آزمایش ویژگی مکالمات تو در تو در توئیتر
با توجه به نقش کلیدی فضای مجازی در ایجاد تحولات اجتماعی، بسیاری از قانونگذاران در تلاش هستند تا با وضع قوانین و سیاستهای اصولی از ایجاد هرج و مرج و آشوب چه در شبکههای اجتماعی و چه در زندگی واقعی جلوگیری کنند. البته میتوان گفت تنها تعداد محدودی از کاربران شبکههای اجتماعی نظیر توئیتر با انتشار محتوای مخاصمتآمیز و خشونتطلبانه اهداف مخرب را دنبال میکنند.
حالا توئیتر در صدد است تا با راهاندازی سیستم اطلاعرسانی حریم شخصی، هم امنیت تک تک اعضای این شبکه اجتماعی را افزایش دهد و هم تا حدود زیادی از انتشار محتوای غیرمنطبق با سیاستهای کلی توئیتر جلوگیری کند. توئیتر اعلام کرده است ویژگی جدید این شبکه اجتماعی ابتدا در اروپا مورد آزمایش قرار میگیرد و در صورت کسب نتیجه مطلوب و استقبال کاربران از آن به صورت دائم در این منطقه از جهان در دسترس قرار میگیرد.
نقصهای امنیتی توئیتر در مواردی نتایج نامناسبی را به دنبال داشته و باعث شده است هکرها به حریم خصوصی هزاران نفر در این شبکه اجتماعی نفوذ کرده و اطلاعات با اهمیتی برای هر فردی را در فضای مجازی منتشر کنند. توئیتر معتقد است این اتفاق مرکز تحقیقاتی اطلاع رسانی هویت حساب کاربری اعضای این شبکه اجتماعی را به دقت بررسی کرده و در صورت تشخیص جعلی بودن حساب کاربری آن را تحت تعقیب و با بدست آوردن دلایل قابل استناد مسدود میکند.
انتهای پیام/