انتشار اطلاعات شخصی هزاران کاربر توئیتر و فیسبوک

داده‌های کاربران در توئیتر و فیسبوک به دلیل وجود نقص امنیتی در فروشگاه‌های مجازی در دسترس توسعه‌دهندگان وب قرار گرفت.

نفص امنیتی فروشگاه مجازی گوگل کاربران را در خطر قرار دادبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته یکی معتبرترین رسانه‌های خبری آمریکا اعلام کرد حفره‌ امنیتی موجود در فروشگاه مجازی گوگل(Google Play Store) موجب شده است اطلاعات شخصی هزاران کاربر توئیتر و فیسبوک که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، در اختیار توسعه‌دهنگان وب و هکرها قرار گیرد. تاکنون هیچ‌گونه خبری مبنی بر تحت تاثیر قرار گرفتن سیستم عامل iOS بر اثر این باگ امنیتی منتشر نشده است.


بیشتر بخوانید: مصرف بسیار بالای باتری توسط پیام رسان واتس‌اپ


توئیتر در حساب کاربری رسمی خود اعلام کرد: "کاربران این شبکه اجتماعی که از دستگاه‌‎های مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و با حساب توئیتری خود وارد فروشگاه مجازی گوگل شدند در معرض خطر قرار گرفتند. در جریان این نفوذ اطلاعاتی گسترده داده‌هایی نظیر نام کاربری و آدرس ایمیل کاربران توئیتر در اختیار برنامه‌نویسان وب قرار گرفت. توئیتر از طریق تعدادی از کاربران و شرکت‌‌های امنیتی بین المللی متوجه وجود این باگ شد."

انتظار اطلاعات شخصی هزاران کاربر توئیتر و فیسبوک

نفص امنیتی فروشگاه مجازی گوگل کاربران را در خطر قرار داد

سخنگوی فیسبوک پس از انتشار این خبر گفت: "ما با آگاهی از نفوذ در حساب کاربری کاربران خود به سرعت مقابله با هکرها و عاملان حمله را شروع کردیم و اگرچه بخشی از اطلاعات شخصی در فضای مجازی منتشر شد و اقدامات ایمنی ما منجر به حفظ بخش زیادی از اطلاعات کاربران گردید. ما از کاربران خود می‌خواهیم به سرعت پارامترهای امنیتی در حساب کاربری خود را تغییر دهند تا ایمنی این شبکه اجتماعی حفظ گردد. "

بر اساس پروتکل‌های موجود بین شرکت‌های بزرگ فناوری مانند توئیتر و فیسبوک با گوگل، کاربران می‌توانند با حساب کاربری هر کدام از این شبکه‌های اجتماعی به Google Play Store وارد شوند و در نتیجه بخشی از اطلاعات آن‌ها در اختیار سرورهای گوگل قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه در این نفوذ بزرگ اطلاعاتی عدم پذیرش مسئولیت از سوی شرکت‌های گوگل، توئیتر و فیسبوک است. 

نفص امنیتی فروشگاه مجازی گوگل کاربران را در خطر قرار داد

پس از اظهار  نظر مدیران توئیتر و فیسبوک، گوگل نیز در واکنش به افشاء گسترده اطلاعات هزاران کابر در فضای مجازی گفت: "ما پیش از این به مدیران اپل، فیسبوک و توئیتر در مورد وجود برخی از ضعف‌های امنیتی خبر داده بودیم. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خب انتشار کنه که چی
آخرین اخبار