هر گونه تحرک و اقدام غیر قانونی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد رصد و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم انتخاباتی استان در حالی برگزار شد که مسئولان دستگاه قضا به مدیران و کاندیداهای انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد هشدار دادند که «برخورد قانونی» در انتظار متخلفان است.
 
رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: دستور العمل قوه قضائیه در خصوص صیانت از آراء مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در بند‌های ۱۲ گانه ابلاغ شده است و کمیته پیشگیری با استناد به ابلاغیه رئیس قوه قضائیه در مورد مصادیق جرایم انتخاباتی اقدام می‌کند.
 
حسن نگین تاجی افزود: بر اساس موارد تدوین شده در این بخشنامه، شرح اجرای وظایف بر عهده ریاست دادگستری و در قانون مربوطه، نحوه اجرای حکم برای عناوین مجرمانه شامل زمان آغاز نام نویسی، حین انتخابات و بعد از برگزاری انتخابات مد نظر قرار داده شده است.
 
او ادامه داد: پایش فرایند تبلیغ کاندیدا‌ها بر اساس این دستوالعمل یک روز پس از نام نویسی کاندیدا‌ها آغاز و در حین و پس از انتخابات ادامه دارد.
 
رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه وظیفه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی رسیدگی به مواردی است که به سلامت انتخابات پیش رو کمک می‌کند اضافه کرد: معاونت پیشگیری، حق دخالت در تشکیل پرونده برای عناوین مجرمانه انتخاباتی را دارد و در هر جایی که خطر وقوع جرم وجود داشته باشد وظیفه معاونت پیشگیری از وقوع جرم است که ورود کند.
 
او ادامه داد: البته کار ارشاد و انذار از مدت‌ها پیش برای ایجاد فضای آرام در این عرصه آغاز شده و پس از نام نویسی به تخلفات برابر قانون، رسیدگی و با مجرمان برخورد قاطع می‌شود.
وی به ضرورت آسیب شناسی انتخابات اشاره کرد و افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش برای رفع این آسیب‌ها مورد تاکید است.
 
نگین تاجی گفت: در صورتیکه این آسیب‌ها زمینه ارتکاب به جرم را فراهم کند باید بدون فوت وقت با مسببان برخورد شود.
 
او تأکید کرد: برای صیانت از آراء مردم، نهاد‌های دخیل در امر انتخابات در اسرع وقت و بدون فوت زمان وارد شوند و پیشگیری کنند.
 
نگین تاجی ادامه داد: مدیرانی که برای دوام و بقاء مدیریت شان در نشست‌ها و جلسات یک نامزد انتخاباتی شرکت و یا برای آن نامزد تبلیغ می‌کنند مدیران لایقی نیستند.
 
او خطاب به مدیران گفت: آن دسته از مدیرانی که از بیت المال له یا علیه کاندیدایی استفاده کند منتظر عواقب آن باشند.
 

نظر سنجی های بدون مجوز انتخابات جرم محسوب می شود

 
سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم گفت: از زمان تشکیل اولین جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی، تمام اقدامات نامزد‌ها و مدیران دولتی موجود است.
 
سید عیسی حسنی با بیان اینکه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در همه شهر‌های استان تشکیل می‌شود افزود: به مدیران در خصوص انتخابات، توجیه و آموزش حقوقی در زمینه جرائم انتخاباتی ارائه می‌شود.
 
او با اشاره به اینکه خودرو‌های اداری بدون مجوزِ تردد توقیف می‌شوند افزود: برخی مدیران از خودرو‌های پلاک سفید و استیجاری اداره مربوطه به این منظور استفاده می‌کنند که در رصد اطلاعاتی ما قرار دارند.
 
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: جرائم انتخاباتی در شعب ویژه و خارج از نوبت و با نظارت رؤسا و دادستان‌ها رسیدگی می‌شوند.
 
حسنی با اتاکید براینکه هرگونه نظر سنجی در خصوص نتیجه انتخابات جرم تلقی می‌شود اظهار کرد: یکی از آسیب‌های انتخاباتی، انجام نظرسنجی در سایت‌ها و وبلاگ‌ها ست و درصورتیکه مجوز از ارشاد نداشته باشند جرم محسوب می‌شود.
 
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی دادگستری استان افزود: نظرسنجی سایت‌های غیرمجاز در خصوص انتخابات، جرم محسوب می‌شود.
وی در ادامه گفت: لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، درج نظرسنجی و عنوان مجرمانه آن را به سایت‌های استان اعلام کند.
حسنی در خصوص اقدام برخی سایت‌های استان در باره انتشار اسناد و نامه‌های محرمانه گفت: چنانچه نامه‌ای با طبقه بندی خیلی محرمانه در فضای مجازی و یا سایت‌های خبری منتشر شود با متخلفی که آن را منتشر کرده برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.