استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت:حضور کاندیدا‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و یا لیدر‌های آن‌ها به عنوان سخنران در برنامه‌های روز دانشجو ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جمع روسای دانشگاه‌های استان گفت:این ملاحظات باید با ظرافت و دقت لازم صورت گیرد تا خدشه‌ای بر ماهیت و برنامه‌های شورانگیز و یا کمرنگ جلوه دادن روز دانشجو نکند.

او افزود: برنامه‌های این روز باید با قوت و با حمایت قاطع از سوی روسای دانشگاه‌ها و همراهی با تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف برگزار شود، اما در کنار آن ملاحظه این گونه حساسیت‌ها و اشرافیت سخنرانان به شرایط و محیط موجود با هدف حفظ امنیت، شان و جایگاه دانشجو و دانشگاه‌ها نیز ضرورتی غیرقابل انکار است.

کلانتری همچنین تاکید کرد : روسای دانشگاه‌ها و متولیان برگزاری روز دانشجو باید مراقب برخی افراد غیردانشجو و نااهل برای ایجاد تنش و بر هم زدن نظم در برنامه‌ها و جشن‌های ویژه این روز باشند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد : حضور کاندیدا‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و یا لیدر‌های آن‌ها به عنوان سخنران در برنامه‌های روز دانشجو ممنوع است.

او همچنین بر ارتباط عمیق بین دانشجویان، استادان و روسای دانشگاه‌ها و ضرورت تامین و رفع مسائل و مشکلات صنفی دانشجو‌ها در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: دولت و مجموعه مدیران و مسئولان اجرایی این استان بر اثربخشی و پیشرو بودن دانشگاه در همه امور قائل است و از هیچ تلاشی برای تقویت مراکز علمی و دانشگاهی کوتاهی نخواهند کرد.

کلانتری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، پویایی و مطالبه گری دانشجویان و جامعه دانشگاهی به عنوان یکی از خواسته‌های جدی و مورد تاکید مقام معظم رهبری را در سطح دانشگاه‌های استان یادآور شد و گفت: این برنامه نیز باید با جدیت و قدرت بویژه در روز دانشجو برگزار شود.

کلانتری همچنین در این دیدار بر هماهنگی بیشتر و تقویت ارتباطات و مناسبت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاهیان با لایه‌ها و سطوح مختلف جامعه به ویژه در حوزه صنعت و اقتصاد تاکید کرد و گفت: این مهم تاکنون در عرصه عمل به خوبی اتفاق نیفتاده که باید با یک آسیب شناسی دقیق این فاصله‌ها را کاهش داد.

۱۶ آذرماه هر سال در تقویم ملی کشور به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده تا علاوه بر یادآوری مجاهدت‌های دانشگاهیان در دوران حکومت پهلوی به ویژه شهیدان احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا، به منزله پاسداشت و گرامیداشتی از دانشجویانی باشد که آینده سازان این کهن دیار خواهند بود.
 انتهای پیام/غ

برگزاری برنامه های روز دانشجو بدون حاشیه

برچسب ها: دانشگاه ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.