استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتخابات مجلس یازدهم امسال بدون مسایل قومی قبیله‌ای برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست ستاد انتخابات استان گفت: انتخابات باید سالم ، بامشارکت حداکثری وامنیت بالا برگزار شود تا رای مردم با سلامت کامل به صندوق اخذ رای انداخته شود

کلانتری  افزود: از همه‌  اعضای شرکت کننده در  نشست  ستاد انتخابات خواست تا قسم یاد کنند که در صورت دخالت ولحاظ کردن مسایل قومی قبیله‌ای جلسه را ترک کنند.

وی با اشاره به اینکه پذیرفتنی نیست که جناح‌ها واحزاب با دستور العمل غیر قانونی در امر انتخابات دخالت کنند گفت :جناح‌ها باید بدانند در جایگاه خودشان صحبت کنند.

استاندار با تاکید بر برقراری تعامل ویژه برای برگزاری انتخابات همراه با امانت داری در تمام شعب استان گفت: در زمینه‌  انتخاب هیات اجرایی باید این نکته مدنظر قرار بگیرد که استفاده از تمامی اقشار با نفوذ اجتماعی، مومن ومتدین باید لحاظ شود.

کلانتری همچنین از راه اندازی نرم افزار توسط وزرات کشور برای ثبت نام افراد از طریق تلفن همراه خبر داد.

او از همه‌ی دستگاه‌های اجرایی خواست تا مطابق ماده ۱۱ قانون اساسی تمامی امکانات خود را برای برگزاری انتخابات سالم در اختیار هیات‌های اجرایی وصندوق‌های اخذ رای قرار دهند.

معاون سیاسی وامنیتی استاندار نیز در این نشست با اشاره به اینکه در برخی حوزه‌ها وشعب‌ها بر اساس میزان بالای جمعیت تعداد صندوق‌ها افزایش ویا کاهش می یابد قانون فصل الخطاب تمامی مراحل و روند برگزاری انتخابات است.

جمالی افزود:۷ روز زمان انجام ثبت نام کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم است که البته در صورت ازدیاد افراد کار ثبت نام تا ساعت ۲۴ نیز تمدید وادامه دار است.

او اضافه کرد:ایجاد نشاط اجتماعی همراه با مشارکت بالا باید دردستور کار اعضا قرار بگیرد.

به گفته جمالی از ۲۵۴ حزب ۱۱۰ تا با قانون خود را تطبیق داده اندکه دارای پروانه قانونی فعالیت هستند.

فرماندار شهرستان بویراحمد اقای کناری داشتن مدرک کارشناسی ارشد به بالا ،داشتن کارت معافیت،استعفا نامه واطلاعات سجلی را برای ثبت نام ضروری دانست وگفت: باتوجه به اینکه در همجواری فرمانداری بویراحمد چندین دستگاه اجرایی دیگر قرار دارد افراد از راه اندازی کارناول خود داری کنند وتاحداکثر به همراه سه نفر برای نام نویسی انتخابات اقدام کنند.

انتهای پیام/غ

آغاز ثبت نام کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم از  فردا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.