رهبر انقلاب در دوران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بارها در نقش برجسته شهید مدرس در تاریخ معاصر ایران صحبت کرده‌اند.

جدایی دین از سیاست، حرف جدیدی نیست!به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌اله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به اهمیت مبارزات و اصول فکری شهید مدرس چه در دوران انقلاب مشروطه و چه پس از آن اشاره کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: دشمن برای جوان ایرانی چه نقشه‌ای کشیده است؟ ‌


رهبر انقلاب هیچ‌گاه سیاست را از دین جدا نداسته و از همه آحاد ملت و مسئولان کشور خواسته‌اند این موضوع پراهمیت را مد نظر قرار دهند. شهید مدرس در اوج دوران مبارزات انقلاب مشروطه همواره با بینشی عمیق از وضع آن زمان جامعه و آینده ایران، مردم را با سخنان حکیمانه خود راهنمایی کردند. 

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای در سال ۱۳۸۲ فرمودند: «اين، مربوط به امروزِ ما نيست كه بگوييم دين و سياست يكى است، اما يک عده هم بگويند نه، خيلى هم يكى نيست! حرف امروز نيست؛ اين حرف، صد و پنجاه سال ريشه دارد. پدر برجسته‌ترين زبدگان اين كشور در راه مبارزه براى اين فكر درآمد؛ هزاران جان پاک در اين راه شهيد شدند. ‌مدرس به آن عظمت سينه را براى اين قضيه سپر كرد؛ اصلا #مشروطيت ايران براى همين پيش آمد، اگرچه بعد منحرفش كردند و آن را از دست مردم قاپيدند؛ بعد هم كه امام بزرگوار آمد، از اول حركتش را بر اين اساس قرار داد و ملت ايران هم اين را خواستند و مى‌خواهند.»

جدایی دین از سیاست، حرف جدیدی نیست!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار