کتاب از ماست که بر ماست در دانشگاه گیلان تالیف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید رهسپار رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: کتاب از ماست که بر ماست تألیف دکترجواد نظری مقدم عضو هیأت علمی پژوهشکده گیلانشناسی دانشگاه گیلان از سوی انتشارات کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

او با بیان اینکه، این کتاب نقد دیدگاه روشنفکران درباره خلقیات ایرانیان، افزود: این اثر متون مربوط به خلقیات ایرانیان را به نقد می‌کشد. در واقع نقدی است بر نقد روشنفکران ایرانی بر خلقیات و ویژگی‌های جامعه ایرانی است.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: نویسنده در مقدمه به این امر اشاره دارد که این رویکرد‌ها و آثار حوزه خلقیات ایرانیان که در واقع می‌توان گفت تبدیل به یک گفتمان مسلط در جامعه ایرانی شده بر بسیاری از تحلیل‌ها در حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی و اقتصادی تأثیرگذار است و می‌تواند در سطوحی منشأ بروز مسائل و مشکلاتی از قبیل از خودبیگانگی، غرب محوری، یکسویه نگری و سنت زدایی و تاریخ ستیزی در جامعه ایرانی شود.

سعید رهسپار افزود: نویسنده معتقد است باید به نقد این رویکرد انتقادی پرداخت تا بازنگری در تصویر ارائه شده از ملت و هویت ایرانی مسیر حرکت به سوی رشد و تعالی حقیقی جامعه هموار شود.

او در ادامه تصریح کرد: نویسنده کتاب از ماست که بر ماست به نقد محتوایی و روشی آثار جمال زاده، سریع القلم، نراقی، رضاقلی، قاضی مرادی، پیران و دیگر آثار حوزه خلقیات ایرانیان پرداخته است.

 

انتهای پیام / ق 

 

انتشار کتاب از ماست که بر ماست 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.