معاون وزیر راه و شهرسازی در قزوین از اعطای تسهیلات نوسازی واحد‌های مسکونی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به قزوین گفت: برای نوسازی بافت فرسوده تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

پژمان افزود :  با تفویض اختیار وزارتخانه به استان‌ها طرح احیا و بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری در مناطق مختلف کشور شتاب بیشتری می‌گیرد.

سید محمد پژمان افزود: بازآفرینی به عنوان یک موضوع ملی دیده شده، اما آنقدر کار بزرگ و پیچیده است که تکلیف یک دستگاه نیست تا آن را به سرانجام برساند.

او بیان کرد: طرح بازآفرینی ابعاد زیرساختی، اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و امنیتی دارد و همه باید کمک کنند تا بتوانیم اهداف آن را پیاده کنیم.

پژمان یادآورشد: امروز دنبال چاره جویی هستیم و باید از همه ظرفیت‌های استان‌ها برای اجرای آن بهره بگیریم تا عقب ماندگی جبران شود.

وی بیان کرد: بازآفرینی شهری یک موضوع ملی است، اما اقدام محلی می‌خواهد لذا هراستان باید اقتضایات مختلف خود را بررسی کند و بنای کار این باشد که نگاه ما و روش‌های اجرا حتما بومی و محلی باشد.

پژمان تصریح کرد: اگر امروز انتظارداریم طرح بازآفرینی شهری به یک وضعیت مناسب برسد بدون شک چند صد هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که در این شرایط تامین آن در مرکز ممکن نیست و باید استان‌ها نیز مشارکت کنند.

ویاودرآمدی کشور رخ داده باید از توان استان‌ها حتما استفاده شود و همت کنیم با استفاده حداکثری از توان محلی اقدام شود و منتظر اعتبارات ملی نباشید.

پژمان اظهارداشت: رویکرد شما باید تغییر کند و به توان خود هم توجه کنید هر چند جوهره اصلی این طرح یک عزم ملی لازم دارد، اما با هماهنگی و هم افزایی می‌توان روند کار را شتاب بخشید.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: در استان‌ها مطالعه عمیق اقتصادی در بافت‌ها را انجام دهید و فقط لیست هزینه تهیه نشود، زیرا در بسیاری از طرح‌ها زمان بندی دقیق نداریم و بهتر است در کار مطالعه و بازنگری در آن به خروجی اقتصادی طرح توجه شود.

پژمان یادآورشد: از ظرفیت مناطق غافل نشوید و به درآمد‌های مختلف استان خود توجه کنید و آنچه منجر به درآمدزایی می‌شود را شناسایی کنید و در این راه لازم است در اجرای طرح‌ها از تحمیل هزینه‌های اضافی خودداری شود و مشاوران برای ارتقای سطح مناطق بافت طرح نو و جدید ارایه کنند.

ثروت آفرینی با شناسایی منابع جدید

وی اضافه کرد: ثروت آفرینی و ارتقای منزلت اجتماعی ساکنان بافت فرسوده و ناکارآمد مهم است و در اجرای طرح‌های بازآفرینی توسط مشاور باید این موضوع مورد توجه باشد که بهتر است پتانسیل سایر نقاط شهر را شناسایی و بارور کنید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور اظهارداشت:درداخل شهر‌ها تعدادی از دستگاه‌های دولتی امکانات غیرقابل استفاده دارند که باید شناسایی کنید و با آزاد شدن منابع آن را در اختیار این طرح قرار دهید.

هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در استان وجود دارد و قرار است با حمایت دولت و ستاد باز آفرینی کشور ۴۰ تا ۱۰۰ تومن میلیون تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان واحد‌های مسکونی اعطا شود.

او گفت: دستگاهها از منابع داخلی استفاده کنند و از مکانیزم محلی استفاده شود و ثروت آفرینی برای ساکنان در اولویت باشد.

پژمان اضافه کرد: تعدیل هزینه و سرانه ها توسط مشاور جدی گرفته شود تا کارها به سرانجام برسد.

او با انتقاد از طرح بزرگ توسعه امامزاده حسین اظهارداشت: در استان مقیاس کار را بزرگ گرفتید در حالی که باید فازبندی می شد و گام به گام جلو می رفتید و اولویت بندی می شد تا مردم ناراضی نشوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در امامزاده حسین یک طرح اقتصادی تعریف کنید تا مردم اعتماد کنند و ما هم با تفویض اختیار به استان به شهردار، معاون عمرانی و مدیر راه و شهرسازی اجازه می دهیم تا در استان تصمیم گیری شود و کارها سرعت بگیرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.