معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح بزرگ تولید مسکن با ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مهدی عبوری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح اقدام ملی با برنامه ریزی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۰ استان آغاز شده است و استان قزوین در مرحله دوم این طرح قرار دارد.

او افزود: در حال حاضر ساخت ۱۸۰ هزار واحد آغاز شده است.

عبوری سهم استان قزوین در این طرح را ساخت ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بیان کرد و افزود: سامانه ثبت نامه در این طرح از روز شنبه هجدهم آبان فعال می‌شود.

عبوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موقعیت جغرافیایی قزوین در کریدور شمال- جنوب کشور گفت: موقعیت اقتصادی قزوین با اتمام فاز چهارم بزرگراه قزوین- کرج، بویین زهرا - ساوه و همچنین دوخطه شدن راه آهن قزوین- زنجان تقویت خواهد شد.

او با اشاره به ظرفیت‌های قزوین هم افزود: طرح بزرگ اصول توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) راه آهن نیز اتفاق مهمی است که در کنار توسعه مراکز اقامتی و فعالیت بخش خصوصی می‌تواند زمینه پیشرفت اقتصادی و گردشگری قزوین را فراهم کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر لزوم پیوست زیست محیطی طرح‌های عمرانی تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار هم با بیان اینکه ساخت و ساز‌های غیرمجاز باید با اقدامات موثر و سیاست گذاری درست کاهش یابد گفت: قوانین باید بازنگری شود به نحوی که زمینه تخلف به ویژه در ساخت و ساز‌ها فراهم نشود.

علی فرخزاد با اشاره به مراجعات زیاد مردم به راه و شهرسازی افزود: خواسته‌های مردم و محدودیت‌های این اداره کل زیاد است، اما بخشی از مشکلات با تدبیر مدیریتی رفع می‌شود.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان نیز گفت: قزوین موقعیت ممتازی برای ترانزیت کالا و جابجایی مسافر دارد به نحوی که با دارا بودن یک درصد مساحت کشور، ۱۵ درصد بار حمل و نقل را به دوش می‌کشد.

ابراهیم مبارک قدم تکمیل طرح‌های نیمه تمام با رعایت پیوست‌های زیست محیطی، احداث و بهسازی راه روستایی، آسفالت ۳۰۰ کیلومتر راه روستا‌های بالای ۵۰ خانوار، مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن از طریق نوسازی بافت فرسوده و مدیریت ساخت و ساز‌ها با توجه به گسل‌های متعدد را از اولویت‌های کاری خود برشمرد.

در این مراسم از خدمات مسعود حق لطفی تقدیر و ابراهیم مبارک قدم به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین معرفی شد.
مبارک قدم پیش از این مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بود.
انتهای پیام/.
 

طرح اقدام ملی با ساخت چهارصد و پنجاه هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.