مدیرکل اداره ثبت احوال استان خوزستان از ثبت بیش از ۵۶ هزار ولادت دختر و پسر در ۷ ماهه امسال خبر داد.

مجتبی فاطمی مدیرکل اداره ثبت احوال استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان مهرماه، ۵۶ هزار و ۷۹۸ مورد ولادت ثبت شده است.

او افزود: از این تعداد، ۲۷ هزار و ۵۴۳ مورد آن مربوط به ولادت دختران و ۲۹ هزار و ۲۵۵ مورد آن مربوط به ولادت پسران است.

فاطمی درخصوص بررسی وضعیت ولادت در استان بیان داشت: براساس مستندات موجود و بررسی وضعیت ولادت در بازه زمانی ۵ ساله از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۷ نشان دهنده افزایش تدریجی وقوع ولادت در مناطق شهری و روستایی استان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال ۱۳۹۲، ۱۱۰ هزار و ۱۶۲ مورد، در سال ۱۳۹۳، ۱۱۲ هزار و ۶۱۰ مورد، در سال ۱۳۹۴، ۱۱۴ هزار و ۳۱۶ مورد ولادت ثبت شده است.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان خوزستان ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ شاهد کاهش تعداد ولادت هستیم، به این دلیل که در این سال ۱۱۳ هزار و ۹۵۳ ولادت در استان رخ داده است و در مقایسه با سال قبل آن، ۳۶۳ مورد ولادت کاهش یافته است.

او ادامه داد: در سال ۱۳۹۶، شاهد ثبت ۱۱۵ هزار ۶۳۶ مورد ولادت بودیم که در مقایسه با سال قبل از آن، یکهزار و ۶۸۳ مورد ولادت افزایش نشان می‌دهد.

کاهش ۴.۱۷ درصدی ولادت‌ در خوزستان در سال ۹۷

مدیرکل اداره ثبت احوال استان خوزستان ادامه داد: باتوجه به اینکه در سال ۱۳۹۷، ۱۱۰ هزار و ۸۰۹ مورد وقوع تولد ثبت شده است، با افت شدید میزان ولادت در استان روبرو شدیم که در مقایسه با سال ۱۳۹۶، ۴ هزار و ۸۲۷ مورد کاهش یافته است.

او بیان داشت: در بازه زمانی سال‌های ۹۲ تا ۹۷، بیش‌ترین وقوع ولادت در کلانشهر اهواز با ۳۷ هزار و ۷۹ مورد ثبت شد و در شهرستان‌های استان خوزستان، بیش‌ترین و کم‌ترین ولادت‌ها به ترتیب در شهرستان دزفول با ۸ هزار و ۴۵۲ مورد و شهرستان هفتکل با ۲۰۴ مورد ثبت شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ثبت احوال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.