معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: از سال ۱۳۹۶ همزمان با آغاز طرح نظارت بر سلامت ایثارگران خراسان رضوی تاکنون برای نیمی از آنان پرونده سلامت الکترونیکی تشکیل شده است.

نظارت برسلامت نیمی از جامعه ایثارگران خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد غلامپور معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: جانبازان ۷۰ درصد، ۱۱ هزار نفر از والدین شهدا، ۶ هزار نفر از همسران شهدا و سایر ایثارگران با بیماری‌های خاص، سخت درمان یا وابسته به تخت شامل این طرح می‌باشند.

او تصریح کرد: از مهر ماه سال ۹۶ تا پایان آبان ماه سال جاری هزار و ۲۸ همسر شهید، چهار هزار و ۹۲۲ نفر از والدین شهدا، هزار و ۱۷۴ نفر از جانبازان و هزار و ۳۸۹ نفر از سایر ایثارگران که مبتلا به بیماری‌های سخت یا خاص بوده‌اند پایش سلامت شده و پرونده الکترونیک سلامت برای آنان تشکیل شده است.

معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد پایش‌های سلامت صورت گرفته برای ایثارگران حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ است، گفت: این آمار نشان می‌دهد با توجه به نوع بیماری و شرایط سلامت ایثارگران برخی از آنان در این مدت بیش از یک بار مورد پایش قرار گرفته‌اند.

غلامپور افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جامعه هدف در این طرح دست کم ۱۸ هزار نفر بود که به خاطر تامین نشدن اعتبار لازم و پرداخت نشدن به موقع حق‌الزحمه پزشکان از سوی بیمه این هدف محقق نشده است.

او ادامه داد: به دلیل تعویق در پرداخت‌ها از سوی بیمه دی، پزشکان انگیزه همکاری در این طرح را از دست داده و در مواردی قرارداد خود را با این بیمه فسخ کرده‌اند.

انتهای پیام//م. ک
 

طرح نظارت بر سلامت جانبازان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.