استاندار مازندران گفت: دولت تلاش دارد تا قدم‌های موثری در جهت رونق اقتصادی و معیشت مردم بردارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، استاندار مازندران با همراهی معاونان سیاسی امنیتی و اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل حوزه استاندار و فرماندار ساری با نماینده، ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی نماینده، ولی فقیه در مازندران در این دیدار از مدیریت مطلوب استاندار مازندران در امور مختلف قدردانی کرد و گفت: در ماجرای اخیر که اغتشاشگران می‌خواستند مطالبات مردم دیندار و انقلابی مازندران را به انحراف بکشانند و فضای ناامنی را در استان حاکم کنند، بصیرت مردم، مجاهدت همه نیرو‌های دست اندرکار و مدیریت جنابعالی در اسرع وقت موجب تداوم آرامش و یاس دشمنان شد.

او با بیان اینکه سلایق سیاسی مختلف می‌توانند در سایه اعتدال و همگرایی، مکمل هم در مسیر توسعه استان باشند، افزود: در جهت حل مشکلات و اعتلای بخش‌های مختلف استان باید همراه و درکنار هم باشیم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه وفاق بین نمایندگان سه قوه از جمله موضوعاتی است که به حل مشکلات استان بسیار کمک می‌کند، گفت: در مسیر توسعه و آبادانی مازندران حامی و پشتیبان شما هستیم.

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی بدرستی بهره برد، افزود: مسائل اقتصادی، اشتغال، توسعه زیرساخت‌ها که در برنامه دولت در استان قرار دارد، جدی گرفته شود.

قدم‌های موثر دولت در جهت رونق اقتصادی و تقویت تولید

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در این دیدار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که امروز کشور در جنگ کامل و تمام عیار اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای با دشمنان قرار دارد، گفت: با توجه به شرایط سنگین ناشی از تحریم‌های ظالمانه و دشواری اجرای برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف، دولت تلاش دارد تا قدم‌های موثری در جهت رونق اقتصادی و تقویت تولید، معیشت و اشتغال مردم بردارد.

او با بیان اینکه جامعه نیازمند امید و نشاط اجتماعی است و سعی کردیم بر راهبرد‌هایی که اعلام کردیم متمرکز شویم و خوشبختانه برنامه‌های خوبی در حوزه امید اجتماعی در حال انجام است، افزود: در حوزه تدبیر اقتصادی نیز در سایه تعامل قوا در استان اقدامات خوبی در حال انجام است.

حسین زادگان گفت: در ستاد تسهیل، دولت بیش از ۱۸۰ اختیار ملی را به استان‌ها تفویض کرده و ستاد تسهیل استان مازندران نیز در جهت حل مشکلات واحد‌های تولیدی، احیا و رونق تولید، تامین سرمایه در گردش، توقف تملیک واحد‌های تولیدی از سوی بانک‌ها اقدامات موثری را صورت داده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه واگرایی مهم‌ترین مشکل تاریخی مازندران در عدم توسعه است، افزود: بخشی نگری و تعصب منطقه ای، مزیت‌ها و قابلیت‌های استان را معطل می‌گذارد.

او با بیان اینکه در مدیریت استان تلاش کردیم از حاشیه‌ها پرهیز کنیم و در نشست با احزاب و گروه‌های سیاسی؛ نقد‌ها را بشنویم و تا حد امکان هم بینشی ایجاد کنیم، گفت: امروز بعلت تحریم ها؛ صادرات، تامین مواد اولیه و منابع مالی تحت الشعاع قرار گرفته، لیکن برای استفاده از بازار‌های منطقه‌ای بویژه کشور‌های حوزه خزر، پایانه‌های صادراتی حوزه کشاورزی را در دستور کار قرار دادیم و از شهرستان‌ها خواستیم تا چند اولویت کاری را در منطقه خود پیگیری نمایند و به سرانجام برسانند.

حسین زادگان با اشاره به اینکه مشی رهبری معظم انقلاب همواره حمایت از دولت‌های مستقر بوده است، افزود: امید داریم که حضور جنابعالی محور وحدت بخشی، تعامل و همگرایی و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در جهت تحقق برنامه‌های توسعه‌ای و اعتلای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان باشد.

مازندران در حوزه امنیتی دارای وضعیت خوبی است

حسین حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی مازندران نیز در این دیدار گفت: در حوزه امنیتی مازندران دارای وضعیت خوبی است و هیچ معضل امنیتی در استان نداریم.

او با بیان این که بر اساس شعار محوری دولت مبنی بر همکاری و افزایش تعامل در سایه اعتدال سیاسی، نشست‌های مختلفی با تشکل‌های مختلف برگزار کردیم، افزود: در حوزه اجتماعی در جهت توسعه سمن‌ها بویژه سمن‌های دانش آموزی و ایجاد سمن‌های تخصصی برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی اقدام کردیم.

تولید سالانه تن محصولات کشاورزی در مازندران

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این دیدار احیا واحد‌های راکد، شناسایی واحد‌های دارای مشکل و پیگیری مورد به مورد مسائل آن ها، توقف کامل تملیک واحد‌های تولید از سوی بانک ها، شناسایی واحد‌های دارای مشکلات خاص و پیگیری‌های ملی در این راستا را از جمله اقدامات حوزه اقتصادی بیان کرد و گفت: مازندران در حوزه اشتغال فراگیر رتبه نخست کشور را داراست.

او با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی در مازندران تولید می‌شود، افزود: بهره گیری از ظرفیت تعرفه‌های ترجیحی اورآسیا یک فرصت برای اقتصاد مازندران است.     

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.