معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: باغداران مازندران در فروش کیوی تولیدی خود با قیمت نازل عجله نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه باغداران برای فروش کیوی با قیمت پایین و نازل عجله نکنند و حاصل دسترنج خود را با ضرر و زیان عرضه نکنند، گفت: تاکنون حدود ۴۴ هزار و ۴۲۶ تن کیوی به ارزش بیش از ۳۳ میلیون و ۹۱ هزار دلار از کشور صادر شده است.

او افزود: صاردات کیوی از نظر وزنی ۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت و این در حالی است که عمده برداشت کیوی از آبان ماه آغاز می‌شود.

خیریانپور گفت: با فعال سازی دیپلماسی اقتصادی از سوی استاندار مازندران زمینه‌های صادرات محصول کیوی برای کشور‌های هدف مهیا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: با وجود اینکه ما زمان مناسب برای برداشت کیوی را آبان ماه اعلام کرده بودیم، اما به جهت تقاضای صادراتی تقریبا از مهرماه برداشت کیوی آغاز شد.

او افزود: عمده صادرات کیوی به کشور‌های هندوستان، روسیه، عراق، امارات، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و پاکستان انجام شده است.

خیریانپور گفت: از مجموع ۲۲۰ هزار تن کیوی تولیدی کشور بیش از ۱۸۰ هزار تن آن در مازندران تولید می‌شود و از حدود ۸ هزار هکتار باغ‌های کیوی بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در مازندران قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر ضرورت برند سازی و بسته بندی مناسب و فرآوری و همچنین دقت بر رعایت استاندارد‌ها تأکید کرد و افزود: در وضعیت موجود پایانه صادراتی روماک گستر مازندران آمادگی خود را برای جذب ۵۰ هزار تن کیوی و مرکبات مازندران اعلام کرده است.

انتهای پیام/ س

ضرورت فروش به موقع کیوی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار