معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت:چهار هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان با ۹ هزار میلیارد تومان بودجه در حوزه پژوهش و تحقیقات میدانی فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مازندران با دو نوع اکوسیستم غرب و شرق متفاوت در حوزه گردشگری و کشاورزی بی نظیر است، گفت: این استان دارای پتانسیل بالایی در این ۲ حوزه دارد که باید از نیرو‌های انسانی آن نیز استفاده کرد.

او افزود: نیروی انسانی در دانشگاه‌های به عنوان زیر ساخت توسعه به درستی دیده نشده است و آموزش در این بخش‌ها متناسب با ظرفیت‌ها انسانی نیست.

ستاری گفت: این که مسئولان استانی نسبت به این نیروی انسانی قوی حساس بشوند، باید  محیطی ایجاد شود تا نیروی انسانی همین خطه در اینجا مشغول به کار شوند تا توسعه را شاهد باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه مفهوم توسعه یک مقوله درون زا است چرا که امکان ندارد کسی از بیرون این استان یا خارج از کشور بیاید تا توسعه را به وجود بیاورد، افزود: در واقع برای توسعه باید بر روی نیرو‌های جوان تحصیل کرده داخل استان تاکید کنیم و باید فرق جوان دارای ایده واختراع  با آدمی دیگری که این قابلیت‌ها را ندارد، دیده شود.

ستاری با بیان اینکه مازندران توانایی کشاندن نیرو‌های انسنانی  قوی را از دیگر نقاط کشور بویژه تهران دارد، گفت: برای جوانان استان مازندران باید کاری کنیم و اقتصاد جدیدی را درحوزه کشاورزی و گردشگری به وجود بیاوریم.

او افزود: از همه مسئولان و ائمه جمعه نیز در ایجاد  فضای کسب و کار جدید  تقاضای همکاری داریم تا پایه توسعه استان مازندران را به سمت نیروی انسانی ببریم، چرا که آدم‌ها باعث تحول و نوآوری می‌شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان با ۹ هزار میلیارد تومان بودجه در حوزه پژوهش و تحقیقات میدانی فعالیت دارند.

او نیرو‌های انسانی تحصیل کرده را بهترین سرمایه مازندران بیان کردو و خواستار توجه به این ظرفیت‌های استانی در روند توسعه استان شد.

بهره گیری از ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی تحصیل کرده در مازندران

حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این دیدار با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی تحصیل کرده در استان خواستار برنامه ریزی مسئولان برای بهره گیری از نیرو‌های بومی در روند توسعه همه جانبه استان شد.

او با اشاره به وجود جمعیت بالای جوانان دانشگاهی جویای کار در استان مازندران گفت: توسعه کشور باید با تاکید بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های درونی محقق شود و این مهم نیازمند سرمایه گذاری روی جوانان متعهد و باایمان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یکی از مشکلات اساسی را وجود پایه های هزینه بر و فاقد کاربرد در روند حل مشکلات دانست و افزود: مسئولان باید برای پایان نامه‌های فراوان که هزینه گزافی را برای دانشجویان و خانواده‌های آنان تحمیل می‌کند و خروجی مشخصی نیز در روند حل مشکلات ندارد چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: اخبار علمی ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.