به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان زیر مجموعه شدن شرکت Blizzard با شرکت Activision، در آمار گیمرهای این دو شرکت تغییرات بسیار چشمگیری ایجاد شده است و گیمرهای بسیر زیادی جذب شرکت Activision شدهاند. این دو شرکت در حال حاضر تعداد انگشت شماری عنوان مشترک وارد بازار کردهاند، اما همین تعداد بسیار کم بازی به واسطه شهرت این دو شرکت و همچنین کیفیت بازیهای ساخته شده، توانستند تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیون نفر را به سمت خود جذب کنند. تا به حال دو عنوان از این دو شرکت با نامهای Call of Duty و World of Warcraft روانه بازار شده است که هر دو این عناوین دارای سابقهای بسیار درخشان بوده و هر کدام از آنها در سال عرضه جزو پرفروشترین بازیهای بازی بودند.
اما به تازگی مدر عامل بیلزارد اعلام کرده است که آمار گیمرهای این دو عنوان هنوز به حد انتظار ما که یک میلیارد گیمر است نرسیده و باید در آینده شاهد بالا رفتن آمار گیمرهای این دو بازی باشیم. بابی کوتتیک به تازگی در مصاحبه خود با یکی از وب سایتهای تحلیل بازی اعلام کرده است از آنجایی که این دو بازی به صورت روزانه در سراسر جهان عرضه میشوند، در ۵ سال آینده باید شاهد جذب ۶۵۰ میلیون مشتری دیگر به شرکت بیلزارد باشیم.
وی همچنین اعلام کرد که نرسیدن آمار مخاطبان ما تا ۵ سال آینده به ۱ میلیارد نفر، هیچ دلیل جبران کنندهای نخواهد داشت و از آنجایی که آمار گیمرها در چند سال اخیر و با روی کار آمدن سیستم عاملهای جدیدتر بالا رفته و در حال حاضر این آمار از میلیون به میلیارد افزایش پیدا کرده است، شرکت بیلزاردهای و اکتیویژن نیز باید بتوانند تعداد مخاطبان خود را افزایش دهند.
بیشتر بخوانید: بهترین بازی سال ۲۰۱۹ را انتخاب کنید + معرفی عناوین
قطعا این آمار برای شرکتهای بسیار بزرگ و دارای سابقهای نظیر اکتیویژن و بیلزارد نیز بسیار فضایی است و به نظر نمیرسد هیچ شرکتی بتواند به این تعداد از مخاطب دست پیدا کند؛ با این حال باید تا آینده منتظر باشیم و ببینیم که آیا اکتیویژن به این تعداد مخاطب دست پیدا میکند یا قرار است تعداد گیمرهای این شرکت در همین آمار ثابت بماند.
انتهای پیام/