فعالان استان قزوین در برگزاری حماسه اربعین حسینی در مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در مراسم تجلیل ازفعالان اربعین حسینی گفت: مشارکت عمومی و همگانی در حرکت عظیم اربعین بسیار بالا بود و از ستاد‌های مردمی و ارگان‌های دولتی که مشارکت جدی داشتند، قدردانی می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: ساختار‌هایی که برای اجرای حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین صورت گرفته، بنای محکمی شده است و ان‌شاءالله هر روز با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

او اضافه کرد: بحمدالله این انسجام و وحدتی که در میان جریان اربعین شاهد آن بودیم، در چالش و مشکلات داخلی نیز به فریاد مردم رسیده‌اند و همه دیدیم در سیل، زلزله و فتنه‌ها کشور را یاری کردند و در خدمت‌رسانی به کمک و مدد مسئولان آمدند.

امام جمعه قزوین گفت: با لطف و عنایت خدای متعال و حضور جدی جوانان و پیشکسوتان، استان قزوین نسبت به خیلی جا‌های دیگر، خدمات سطح بالایی را به زائرین ارائه کرد و این پیشرفت کمی و کیفی در خدمت‌رسانی جای شکرگزاری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند دل‌های آباد، دل‌هایی هستند که برای خدا و در برای رضای حق‌تعالی فعالیت می‌کنند و در قرآن تأکید شده است که تنها دل‌های آباد می‌توانند مساجد، معابد و کار‌های ایمانی و مسجدی را آباد کرده و به سرانجام برسانند.

او افزود: اتفاقات ارزشمندی که در حمایت از جریان و حرکت عظیم اربعین صورت گرفته است، نشان می‌دهد که جو قالب در میان شما عزیزان عمران، آبادانی و معنویت بوده و همین امر موجب پیشبرد کار‌ها شده است.

او، توجه به معیار‌های الهی را لازمه ورود به کار‌های جمعی دانست و تأکید کرد: خداوند ابتدا انسان‌ها را به صورت فردی دعوت به کار‌های معنوی و الهی می‌کند و پس از آن که در این کار موفق و سربلند شدند، آن‌ها را به کار‌های جمعی دعوت می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم به ما کمک می‌کند تا در کار‌های جمعی سربلند بیرون بیاییم و پیشبرد اهداف اربعین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کار‌های جمعی و گروهی، نیازمند توجه به عناصر کار جمعی در نظام دینی و الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه تعامل و همکاری موکب‌داران اربعین را بسیار عمیق و زیبا توصیف کرد و گفت: موکب‌داران هم در دل‌ها و هم در کار‌ها با یکدیگر وحدت نظر و رویه داشتند و این موضوع را به خوبی در عمل می‌توانستیم مشاهده کنیم.

انتهای پیام/ک

فعالان استان قزوین در برگزاری حماسه اربعین حسینی  تجلیل شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار