امام جمعه قزوین یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های منافقان را دو رویی آنان دانست و گفت: دشمن با تفرقه افکنی و نفاق در میان مؤمنان ظاهر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: دشمن با تفرقه افکنی و نفاق در میان مؤمنان ظاهر می‌شود و ضعیف‌ترین دشمنان، دشمنی است که دشمنی اش را آشکار نشان می‌دهد و مردم را فریب نمی‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه هرکسی لیاقت نگه داشتن پرچم اسلام را ندارد، افزود: فقط کسانی که اهل بصیرت و صبر هستند، می‌توانند پرچم اسلام را نگه دارند.

او اضافه کرد: مومنان میان پیغمبران تقسیم بندی و تفکیک قائل نیستند و همه آن‌ها را قبول دارند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه کلام خداوند هر روز تازه و حق است، تصریح کرد: مؤمنان علاقه‌مند به قرآن هستند و وقتی نام خدا را می‌شنوند، انگار نام محبوب شان را شنیده اند و ایمانشان افزایش پیدا می‌کند و مانند گل تغذیه می‌شوند.

او افزود: مؤمنان با شنیدن آیات الهی، شک و شبه شان برطرف می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان به دستگیری روح الله زم از سوی نیرو‌های اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دستگیری جاسوس عرصه فضای مجازی که همه قدرت‌های استکباری دل شان را به او خوش کرده بودند، ضربه محکمی به بدنه ضد انقلاب خارج نشین و دشمنان انقلاب اسلامی، وارد کرد.

او افزود: همه سرویس‌های جاسوسی خارجی، منافقان و فتنه گران داخلی می‌خواستند این فرد همچنان بماند، اما به تقاضای همه متدینین، بازداشت و به کشور بازگردانده شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، گفت: ارکان فتنه در لبنان، نقشه خطرناکی علیه سید حسن نصرالله و حزب الله طراحی کردند که همانند طراحی فتنه گران داخلی، شکست خورد و به خواست خدا، اقتدار سید مقاومت بیشتر شد.

او در ادامه گفت: ترکیه با همکاری پنهان با آمریکا، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها وارد ماجرای خطرناکی شده است، رهبر ما فرموده اند که امریکا هرچقدر در منطقه هزینه کرده بیشتر متحمل ضرر شده است، هزینه‌هایی که امریکا در عراق و سوریه کرد باعث استقلال بیشتر این کشور‌ها شد و آن‌ها امروز برادر دینی ما هستند و امریکا باید ذلت مندانه و بدبخت منطقه را ترک کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی از دولتمردان ترکیه خواست تا از تهاجم به خاک سوریه دست بردارند چرا که در صورت تدام این کار، در آتشی که در منطقه ایجاد کرده اند، گرفتار خواهند شد.

امام جمعه قزوین رونمایی از جت پیشرفته تمام ایرانی را محصول تلاش‌های جامعه جوان کشور دانست و گفت: با وجود همه تحریم‌هایی که متوجه کشور شده است، به همت تلاش جوانان توانمند ایرانی از جت آموزشی تمام ایرانی رونمایی شد و این مهم جای بسی خوشحالی و افتخار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: مناسبت دیگر این ایام، هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه است و امیرالمومنین (ع) جانش را برای پیغمبر گذاشت و خدا نیز رفعتش را شامل حال حضرت علی (ع) کرد.

خطیب نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی، خاطرنشان کرد: دائم باید در حال یاد دادن و یاد گرفتن باشیم و باید برای کتاب خوانی یک یاحسین دیگر بگوئیم.

امام جمعه قزوین با قدردانی از راهپیمایان اربعین حسینی برای حماسه آفرینی، گفت: فاز دوم مسیر اربعین زینبیه است، زیرا مسیر قدس از آنجا می‌گذرد.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.