نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دشمنان در اتفاقات اخیر کشور عراق به دنبال تضعیف اربعین هستند، اما این جریان عظیم با گستردگی به راه خود ادامه خواهد داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دشمنان در اتفاقات اخیر کشور عراق به دنبال تضعیف اربعین هستند تا از شور و گستردگی این جریان عظیم کم کنند، اما دشمنان کور خوانده اند و این جریان عظیم با گستردگی به راه خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تاکید بر اینکه ما باید تبلیغات دشمن را به خوبی بشناسیم، گفت: در فتنه ۸۸ هم شاهد بودیم که دشمنان از همین شیوه‌های معاویه‌ای استفاده کردند تا جنگ داخلی و اختلاف در کشور ایجاد کنند، همان شیوه‌ای که هم اکنون در عراق درحال انجام است تا آشوب بپا کنند و انتقام "آرامکو" و پهپاد امریکایی و عملیات موفق و کوبنده "نصرالله من الله" در یمن را از جبهه مقاومت منطقه بگیرند.

او اضافه کرد: از ابتدای اسلام و با وقوع جنگ‌های مختلف تا به امروز مسلمانان به پیروزی‌های مختلفی دست پیدا کرده اند و روز به روز پرچم اسلام بیشتر برافراشته می‌شود و دشمنان اسلام دچار ذلت و زبونی بیشتری می‌شود.

امام جمعه قز وین گفت: اگر شرایط حضور در پیاده روی اربعین را نداریم، چه خوب است که هرچقدر می‌توانیم برای برگزاری باشکوه این پیاده روی کمک کنیم کم پیش می‌آید پول ما در راه اربعین خرج شود که باید سعی کنیم این فضا را قدر بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: هنوز زمان زیادی تا انتخابات باقی مانده است، اما مشاهده می‌شود عده‌ای به پول‌های بیت المال دست درازی می‌کنند.

او افزود: مسئول بی کفایتی مبلغ قابل توجهی را از طریق ارگان‌های دولتی در اختیار فردی قدرت طلب قرار داده است تا برای انتخابات پیش رو به عنوان حسینیه هزینه شود در حالی که برای حل مشکلات ساخت جاده و امور بهداشت و درمان مردم، از کمبود بودجه‌ها صحبت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: این هزینه کردن‌ها برای مسجد و حسینیه از طریق این افراد قدرت طلب در مناطقی انجام می‌گیرد که حسینیه و مسجد به اندازه کافی دارد و مردم نیازی به این امکانات ندارند، مسجد و حسینیه‌ای که با پول‌های غارت شده مردم و بیت المال ساخته می‌شود مسجد ضرار است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خدای متعال به ما فرموده است آن کسی که براساس ایمان به خدا و روز قیامت برای عمران و آبادانی مسجد قدم برمی دارد، می‌تواند زمینه ساز آبادانی مساجد شود، اما اگر براساس حیله و نیرنگ و نفاق در این عرصه مقدس قدم می‌گذارد عامل شیطان و تفرقه است.

این خطیب نمازجمعه به سالروز حمله نظامی آمریکایی‌ها به افغانستان اشاره کرد و گفت: یقین داریم افغانستان به زودی شرایطی پیدا می‌کند که دیگر آمریکایی‌ها نتوانند آنجا بمانند، همان طور که این اتفاق در سوریه و عراق افتاد و کم کم منطقه از لوث وجود متجاوزان آمریکایی و اروپایی کاملاً پاک خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به سالروز هجرت امام خمینی (ره) از عراق اشاره کرد و یادآور شد: رژیم منحوس بعثی تصمیم گرفت امام را از عراق به کشور دیگری بفرستد. امام خمینی (ره) به سمت کویت حرکت کردند، اما دولت کویت لیاقت پذیرایی از ایشان را نداشت چرا که یک دولت وابسته بود و نمی‌توانست میزبان عبدی صالح، عارف و مجاهد فی سبیل‌الله باشد.

او با بیان اینکه امام خمینی (ره) اولویتشان کشور‌های اسلامی بود، بیان کرد: اگر کشور کویت پذیرای امام خمینی (ره) می‌شد، عزت و آبرو پیدا می‌کرد، اما این لیاقت را نداشت و این فرصت را از دست داد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امام (ره) فرمودند اگر هیچ کشوری مرا نپذیرد، من سوار بر کشتی می‌شوم، اما پیام حق طلبانه خود را به مردم می‌رسانم و راه حق را ادامه می‌دهم، پس از آن امام خمینی (ره) به فرانسه رفتند و در آن زمان فرانسه موقعیتی داشت که پیام امام به سراسر عالم مخابره می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: به خاطر همین موقعیتی که کشور فرانسه داشت، صدای انقلاب امام خمینی (ره) به همه جای عالم رسید و در نهایت با عنایت الهی و حمایت و پشتیبانی مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی، انقلاب به نتیجه رسید.

خطیب جمعه قزوین ادامه هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و اشاره کرد: اقتدار نیروی انتظامی در مبارزه با فساد، امیدآفرین و روحیه‌بخش است و در بسیاری از عرصه‌ها موفقیت بسیار زیادی داشته اند و روز به روز این موفقیت‌ها و توفیقات بیشتر می‌شود.

او با تسلیت شهادت حضرت رقیه (س)، تصریح کرد: پس از گذشت ۱۴ قرن که از شهادت این کودک خردسال می‌گذرد، همچنان دست یزیدیان به قتل، کودک کشی و کشتار مظلومین آلوده است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: امروز همان گونه که یزیدیان به پیروی از اجدادشان به کودک کشی و جنایت دست می‌زنند، پیروان امام حسین (ع) به تبعیت از حضرت، حمایت از مستضعفان را در پیش گرفته اند و این حرکت را در جبهه مقاومت مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه قزوین به سالروز بمباران شهر سومار اشاره و عنوان کرد: مشاهده می‌کنیم قدرت کشور عراق، سوریه، لبنان و یمن به گونه‌ای بالا رفته است که دشمن هراس دارد که به این کشور‌ها تعرض کند.

او با بیان اینکه بنا بر روایتی هفتم صفر، شهادت امام حسن مجتبی (ع) است، اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) سفارش کرده اند که در زندگی اهل تفکر و اندیشه باشیم و تفکر و اندیشه را منشأ هر کار خیری معرفی کرده است.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.