امام جمعه قزوین با اشاره به حمله به نفتکش ایرانی گفت: این حرکت از سوی هر دشمن و مستکبری که صورت گرفته بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به حمله به یک نفتکش ایرانی طی روز جاری گفت: این حرکت از سوی هر دشمن و مستکبری که صورت گرفته بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و این اقدام شبیه همان اقدامی است که زمانی صدام ملعون انجام داد و فرودگاه مهرآباد را بمباران کرد و ایران اسلامی جواب دندان شکنی به او داد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به تحولات اخیر منطقه افزود: گویا سران ترکیه و آمریکا طی توافقی که انجام داده اند تصمیم به حمله ناجوانمردانه به سوریه گرفتند که این حمله برای تضعیف دولت سوریه است؛ گویا دشمن در سوریه به دنبال بازگشت داعش است، اما با سیلی محکمی که عوامل امریکایی_سعودی و اسرائیلی طی سالیان گذشته در سوریه خورده اند به خوبی می‌دانند که سوریه جای عرض اندام آن‌ها نیست.

او اضافه کرد: امروز آمریکایی‌ها از ترس اینکه پای داعشی و تروریست‌ها به آمریکا و اروپا باز نشود به دنبال هدایت آن‌ها به کشور‌های منطقه هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: آمریکا زمانی که از سوریه خارج می‌شود باید ولیده‌های نامشروع و نامیمونش را با خود از این کشور بیرون ببرد، ما هم مطمئن هستیم آمریکا با انتقام الهی به واسطه ظلم‌هایی که به مسلمانان و مظلومان جهان داشته است بزودی نابود خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: به ترکیه توصیه می‌کنیم که دست از این ماجراجویی و شیطنت در سوریه بردارد، مردم مظلوم سوریه در این حمله مجروح و آواره شدند این ظلم را ادامه ندهند، زیرا این خیانت و ظلم دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: در سال ۱۳۶۹ توسط رهبر معظم انقلاب تشکیلاتی به نام مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاسیس شد و تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است و توانسته تاثیرگذاری عظیمی در بین مسلمانان جهان داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: اعضای این مجمع علمای بزرگی از سراسر جهان و از کشور‌های مختلف دنیا هستند و شعبه‌ها و گروه‌های مختلفی از کشور‌های مختلف این مجمع را تشکیل داده اند.

او گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی با محوریت فکر و گفتگو درباره مسلمانان جهان فعالیت می‌کند و در آن درباره آینده مسلمانان تصمیم گیری می‌شود و به دنبال ایجاد وحدت و انسجام و رفع شبهات بین مسلمانان جهان هستند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در سال ۱۳۵۹ در همان روز‌های ابتدایی جنگ تحمیلی، خرمشهر به محاصره دشمن درآمد و تا چند مدتی اشغال بود. با مقاومت زیاد مردم خرمشهر و رزمندگان و بسیجی‌ها و شهادت عده زیادی در نهایت شاهد عملیاتی بودیم که فتح خرمشهر را رقم زد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: باید شکرگزار خدای متعال باشیم که زمانی در آن شرایط و محاصره قرار داشتیم، اما امروز دشمن حتی در خیالات خود هم گمان نمی‌کند که بتواند جسارتی را نسبت به کشورمان داشته باشد.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: خدای متعال را به واسطه نزول این میزان از اقتدار و قدرت و عظمت به ملت و کشور ایران شکرگزاریم، باید قدردان این اقتدار بود و از این اقتدار و عظمت به نحو احسن بهره ببریم و هم اکنون حمایتگر کشور‌هایی در جهان باشیم که همچون دوران هشت ساله دفاع مقدس ما در حال ایستادگی و مقابله با مستکبران هستند.

او با اشاره به مناسبت تصویب لایحه کاپیتولاسیون توسط مجلس شورای ملی در سال ۱۳۴۳ گفت: این لایحه یک ننگین نامه بود که توسط دشمنان به شاه پیشنهاد شد تا امریکایی‌ها در کشور ایران مصونیت داشته باشند و کسی اجازه نداشته باشد به تخلفات آن‌ها رسیدگی کند.

امام جمعه قزوین افزود: هواپیمای مسافربری ایران را برهمین اساس سرنگون کردند و صدهانفر از مردم ایران را به شهادت رساندند و به فرمانده این عملیات مدال شجاعت دادند.

نماینده، ولی فقیه در استان اضافه کرد: ما در رژیم منحوس شاهنشاهی شرایطی را حاکم بودیم که آمریکایی‌ها هر غلطی می‌خواستند انجام می‌دادند، این لایحه توسط نمایندگان آن دوره به تصویب رسید و امام راحل تمام قد علیه این موضوع ایستادند و فریاد زدند و این تحقیر را نپذیرفتند و امر به معروف و نهی از منکر کردند و خداوند نیز به آن‌ها عزت داد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آمریکایی‌های که روزی به چشم حقارت به ایران نگاه می‌کردند امروز ما آن‌ها را زیر پا گرفته و تحقیرشان کرده و بر آن‌ها آقایی می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: این آقایی مسلمانان بر مستکبران آمریکایی هر روز افزایش پیدا کرده است و حقارت مستکبران هر روز بیشتر می‌شود که خدای متعال را از این نعمت سپاسگزاریم.

او در ادامه به روز بزرگداشت حافظ و روز جهانی عصای سفید هم اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار