سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در جلسه استماع تحقیقات استیضاح ترامپ اعلام کرد ترامپ کمک‌ها به اوکراین را متوقف کرده است تا این کشور را به تحقیق درباره بایدن وادار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استماع با حضور سفیر این کشور در اتحادیه اروپا که در چارچوب تحقیقات مربوط به احتمال استیضاح دونالد ترامپ برگزار می‌شود، گفت سخنان نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا نشان می‌دهد دونالد ترامپ منافع شخصی و سیاسی خود را بر منافع ملی آمریکا اولویت داده است.

گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در جلسه استماع تحقیقات استیضاح ترامپ اعلام کرد ترامپ کمک‌ها به اوکراین را متوقف کرده است تا این کشور را به تحقیق درباره بایدن وادار کند. ترامپ دعوت از رئیس جمهور اوکراین برای آمدن به کاخ سفید را به تحقیقات درباره دموکرات‌ها مرتبط کرده بود.

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا افزود: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به او دستور داده بود با رودی جولیانی وکیل وی در مورد مسائل مربوط به اوکراین همکاری کند.

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در جلسه استماع کنگره افزود: از وزارت امور خارجه و کاخ سفید خواستم تا اسنادی را برای ارائه این شهادت در اختیار من قرار دهند، اما این درخواست را رد کردند. اگر از روابط رودی جولیانی آگاهی داشتم، همکاری او با ما را نمی‌پذیرفتم. پاسخ روشنی درباره سوالات خود در مورد دلایل تعلیق کمک‌های نظامی به اوکراین دریافت نکردم.

او ادامه داد: باید کمک‌ها بدون هیچ نوع اعمال فشار در اختیار اوکراین قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار