مسئول بخش NICU مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس گفت: سالانه حدود ۱۵ میلیون نوزاد نارس در جهان به دنیا می‌آید و آمار تولد چنین نوزادانی در کشورهای مختلف از ۵ تا ۱۸ درصد اعلام ‌شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زلیخا موردکی گفت: نوزادانی که چند هفته زودتر به دنیا می‌آیند در معرض خطر مشکلات سلامتی و نیازمند مراقبت‌های خاص و پیگیری همه‌جانبه از ابعاد مختلف سلامت از جمله وضعیت رشد و تکامل، ارزیابی شبکه چشم، بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی هستند.

وی ادامه داد: تیم درمانی بخش NICU این بیمارستان تمام تلاش خود را در جهت ارائه مراقبت ایمن و آموزش حمایت همه‌جانبه از والدین به کار گرفته است.

۱۲ درصد نوزادان ایرانی نارس متولد می‌شوند//ثباتی

مسئول بخش NICU مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس اظهار کرد: مراقبت گروهی اهمیت زیادی در این امر داشته و حضور درمانگرها مانند کار درمانگر، گفتار درمانگر، روانشناس، مددکار اجتماعی و مشاور شیردهی کمک می کند تا توانمندی‌های نوزاد افزایش یافته و عوارض تکاملی ناشی از تولد زودتر از موعد به حداقل برسد.

موردکی تاکید کرد: باید به این امر توجه شود که والدین و سایر اعضای خانواده نقش حیاتی در زندگی و سلامت نوزاد بستری در بخش ویژه را دارند.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار