به منظور افزایش دانش عقیدتی و ارج نهادن به تعالیم اسلامی آزمون عقیدتی با عنوان اخلاق در نهج البلاغه در زندان مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در آزمون عقیدتی با عنوان اخلاق در نهج البلاغه که با مشارکت حداکثری پرسنل وظیفه زندان مهاباد انجام شد، سربازان وظیفه با مبانی کلی اخلاق اسلامی و کتاب ارزشمند نهج البلاغه به منظور اثرات مثبت آن در زندگی فردی و اجتماعی بیشتر آشنا شدند.

در حاشیه این آزمون ماموستا غفوری ضمن بر شمردن نکات کلیدی نهج البلاغه گفت: زیست اخلاقی یکی از نیاز‌های جدی انسان امروزی است که هر جامعه به تناسب فرهنگ حاکم بر آن تلاش می‌کند تا الگوی مناسبی برای آن ارائه نماید.

او در ادامه افزود: در جوامع اسلامی دو منبع قرآن وعترت بهتر از هر دستورالعمل دیگری می‌تواند الگوی مناسبی برای زیستن بهتر جوامع اسلامی باشد و ویژگی‌های اخلاقی یک انسان مسلمان را می‌توان در جای جای نهج البلاغه مشاهده کرد و اخلاق در این کتاب ارزشمند شامل بینش ها، ارزش ها، گرایش ها، روش ها، کنش‌ها و گویش‌ها است و انسان باید همه موارد فوق را داشته باشد.

حسن پور فرمانده یگان حفاظت نیز در جمع سربازان وظیفه در سخنانی گفت: بر همه ما لازم است که یک الگوی اخلاقی را پیش روی خود قرار دهیم و رفتار و قواعد زندگی را از آن استخراج کنیم و بهترین اسوه برای زندگی اسلامی و به دور از هر گونه تنش تأسی به انبیاء الهی و امامان معصوم (ع) است.

او اضافه کرد: هیچ همنشین و قرینی برای انسان مانند اخلاق نیکو نیست و بر رعایت موازین اخلاق اسلامی توسط پرسنل وظیفه تأکید کرد.

انتهای پیام/ج

آزمون عقیدتی برای سربازان یگان حفاظت زندان مهاباد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.