اولیای دم از قصاص فرزند خود گذشت کردند

امروز مراسم صلح و سازش بین دو خانواده با حضور مسئولین مهاباد در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امروز در مراسمی که در مسجد جامع شهرستان مهاباد برگزار شد، اولیای دم قاتل فرزندشان را که در یک سهل انگاری غیر عمد، پسر خانواده را به قتل رسانده بود مورد عفو و بخشش خود قرار دادند.

ماموستا امامی امام جمعه شهرستان مهاباد در این مراسم گفت: بخشش همان‌گونه که در قرآن کریم آمده بار‌ها مورد تأکید خداوند منان واقع شده، و در دین مبین اسلام با آنکه حق قصاص تشریح و در پایان آیاتی که از قصاص خداوند صحبت فرمودند می‌فرماید بخشش و عفو بهتر است و در قرآن کریم آمده است که اگر دوست دارید خداوند شما را بیامورزد شما هم همدیگر را ببخشید.

میر علی زاده رئیس داد سرای نظامی ناحیه مهاباد نیز گفت: در سال ۱۳۸۰ دو سرباز در اثر سهل انگاری که در حال تمیز کردن تفنگ خود بودند یکی از آن‌ها در اثر شلیک گلوله به قتل می‌رسد و با بررسی و تحقیقات دادسرا نظر به قتل غیر عمد و در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

او با بیان اینکه قاتل قادر به پرداخت دیه نبود، اضافه کرد: قاتل چندین سال در زندان بود و در نهایت، اظهاراتش مورد پذیرش قرارگرفت و در سال ۱۳۸۹در یک صانحه تصادف و دچار معلولیت اساسی شدند.

او در ادامه گفت: با کمک فرماندار یک جلسه با خانواده اولیا دم انجام شد و اولیا دم با بزرگواری و بدون هیچ گونه چشم داشتی رضایت کامل دادند.

انتهای پیام/ج

برگزاری مراسم صلح و سازش بین دو خانواده در مهاباد

برچسب ها: قتل ، اخبارجنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.