سالانه دو میلیون و ۱۸۵ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان حوزه دامپزشکی این استان گفت: سالانه دو میلیون رأس دام سبک و ۱۸۵ هزار رأس دام سنگین در استان تولید می‌شود که با توجه به آب و هوای مطبوع و پوشش مرتعی مناسب توان ظرفیت بیش از این میزان نیز وجود دارد.

او افزود: ظرفیت کشور تولید ۷۵ میلیون رأس دام سبک و هشت میلیون دام سنگین است که با بهره گیری از ظرفیت استان‌هایی نظیر چهارمحال و بختیاری می‌توان این میزان را در حد قابل توجهی افزایش داد.

عباسی با اشاره به اهمیت بخش دامپزشکی در تأمین سلامت غذایی مردم کشور اضافه کرد: با توجه به نظارت‌های مستمر و تمهیداتی که دولت در واکسیناسیون دام‌ها در نظر گرفته است این استان از استان‌های امن در حوزه فرآورده‌های دامی به شمار می‌رود.

او ادامه داد: بی شک تأمین و ارتقای سلامت عمومی جامعه و تضمین امنیت غذایی از مهمترین دغدغه‌های جوامع به شمار می‌رود و با توجه به اینکه امروزه بخش زیادی از غذای مردم از دام و فرآورده‌های خام دامی تأمین می‌شود نقش دامپزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

عباسی گفت: فعالان عرصه دامپزشکی علاوه بر تلاش مؤثر در جهت درمان بیماری‌های دامی، در حوزه پیشگیری از وقوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با انجام واکسیناسیون دام‌ها بر علیه بیماری‌های دامی مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

انتهای پیام/ف

چهارمحال و بختیاری استانی امن در حوزه فرآورده‌های دامی است

برچسب ها: استانداری ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.