استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت‌های روستا‌ها بستر مناسبی برای رونق کسب و کار و رفع محرومیت زدایی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری که در روستا‌های این استان وجود دارد اظهار داشت: این ظرفیت‌ها بستر مناسبی برای رونق کسب و کار و رفع محرومیت زدایی از این مناطق است و این ظرفیت با مهارت آموزی توسعه می‌یابد.

او افزود: تحقق توسعه پایدار در روستا‌ها بیش از آنکه نیازمند توزیع امکانات و تسهیلات باشد نیازمند آموزش و مهارت آموزی به روستاییان برای بهره گیری از این قابلیت‌ها و ثروت‌های نهان است.

عباسی با بیان اینکه آموزش و مهارت آموزی به جوانان از مهمترین و اصلی‌ترین راهکار رونق اشتغال و رفع بیکاری است اضافه کرد: اهمیت توجه به مقوله آموزش و مهارت آموزی در دولت یازدهم و دوازدهم به خوبی درک شد و با اجرای برنامه‌های تدوین شده در این حوزه می‌توان شاهد خروجی مطلوب آن باشیم.

او ادامه داد: اگر چه دولت برای مهار نرخ بیکاری و رونق اشتغال، تسهیلات مناسبی را تخصیص داده است، اما تسهیلات به تنهایی نمی‌تواند منجر به ایجاد شغل شود و افراد جویای کار باید در وهله اول مهارت و تخصص راه‌اندازی کسب و کار را فرا گیرند.

عباسی با تأکید بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان گفت: ضروری است تا این مهم با جدیت و اهتمام بیشتری در استان پیگیری شود و این آموزش‌ها در شهر‌ها و روستا‌های استان در اختیار علاقمندان و افراد جویای کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

مهارت آموزی اصلی‌ترین راهکار رونق اشتغال و رفع بیکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.