هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد درباره احتمال بارش باران شدید همراه با سیلاب در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی این استان با هشدار به مردم و دستگاه های متولی برای درز نظر گرفتن تمهیدات لازم در روزهای آینده گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از روز شنبه تا اواخر هفته آینده در کهگیلویه و بویراحمد است.
 
او با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود افزود: این سامانه با بارندگی‌های فراگیر، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید در بعضی ساعات تگرگ و در نقاط مستعد و مرتفع با بارش برف همراه است.
 
او ادامه داد: طی این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین اختلال در تردد جاده‌ای به دلیل لغزندگی و کاهش دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال آسیب به تاسیسات با توجه به رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید دور از انتظار نیست و این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه ۲۹ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
 
میانگین میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی ۹۷-۹۸ تاکنون به ۳۴.۲ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹.۴ میلی متر کاهش یافته است.
 
انتهای پیام/ط

احتمال وقوع سیلاب در استان

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.