فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور گفت: ۱۰۰ هزار پرونده امور اراضی در کشور تشکیل شد و ۱۰ هزار پرونده معوقه در اجرای احکام وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ ابراهیم حسن آبادی صبح امروز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت اراضی در مازندران نقش دستگاه قضایی را در بازدارندگی از دست اندازی به اراضی مهم برشمرد و افزود: در کشور ۱۰۰ هزار پرونده امور اراضی در دستگاه قضایی وجود دارد و ۱۰ هزار پرونده معوقه در اجرای احکام وجود دارد که باید اجرا شود.

او با اشاره به اقدامات این یگان، تصویب ساختار را از جمله کار‌ها بیان کرد و افزود: ساختار یگان پارسال در سازمان تصویب و مراجع مربوط ارسال شده است.

سرهنگ حسن آبادی گفت: با توجه به سیاست انقباظی موجود در نیرو‌های مسلح، باید برای جذب سرباز تلاش شود تا مکمل یگان حفاظت اراضی باشد.

او افزود: در پنج ماهه گذشته تعداد عملکرد واحد گشت یگان حفاظت در استان هزار و ۴۱۱ مورد و تعداد قلع و قمع ۱۵ مورد بوده است.

سرهنگ حسن آبادی با بیان اینکه روزانه ۱۸ خبر به سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت اعلام می‌شود گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت مراکز خدمات جهاد کشاورزی کار‌های خوبی را برای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی به عمل آورد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور افزود: با انتخاب همیاران پلیس و زمین بان و حافظان کشاورزی می‌توان از ظرفیت‌های مردمی برای حراست از اراضی تلاش کرد.

سرهنگ حسن آبادی گفت: در سه سال گذشته بیش از هشت هزار و ۴۸۶ مورد تخلف در اراضی کشاورزی شناسایی شد و یکی از استان‌های بحرانی مازندران است و سه هزار و ۶۵ مورد پرونده قضایی تشکیل شد و ۵۶۸ مورد اجرای احکام معوقه وجود دارد.

وی خواستار همکاری دستگاه‌ها برای پیشگیری اولیه از وقوع جرم در اراضی کشاورزی شد.
 
منبع:مهر

انتهای پیام/س
 

تشکیل ۱۰۰ هزار پرونده امور اراضی و ۱۰ هزار پرونده معوقه در کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.